Recursos educatius 2019-2020

El programa de Recursos Educatius, gestionat pel servei municipal La Caseta-Serveis Educatius, és una concreció de la voluntat de la ciutat de Girona com a Ciutat Educadora i, per tant, en la idea de la corresponsabilitat social en l'Educació. La ciutat és una font d'educació per ella mateixa, filosofia que segueix la Carta de Ciutats Educadores.

 

Entendre d’art contemporani: una mirada a l’exposició

Referència237 (codi 1298)
Nivell
  • Primària (cicle inicial)
  • Primària (cicle mitjà)
  • Primària (cicle superior)
  • ESO (primer cicle)
  • ESO (segon cicle)
  • ESPO
Temàtica
  • Arts plàstiques
  • Innovació i creativitat
  • Tecnologies de la informació i la comunicació

Potser no són necessari grans coneixements per entendre, gaudir i, fins i tot, per generar una opinió estructurada del que és l’art contemporani, però sí que sovint, quan ens enfrontem a una instal·lació d'art contemporani, ens poden sorgir dubtes interpretatius. En aquesta guia s’ofereix una introducció a les idees estètiques i el context històric que envolta l'art contemporani i, especialment, el conceptual. Aquestes pautes introductòries no es basaran tant a conèixer els artistes, sinó en plantejar una guia que ajudi a totes aquelles persones interessades a preparar qualsevol visita en un centre d’art contemporani. Es partirà d'una introducció a les avantguardes que es veuen directament condicionades amb la invenció de la fotografia i s’anirà aprofundint en l'art més enllà dels anys 70 amb la introducció del vídeo i del so i, més tard, dels ordinadors i de la xarxa. Aquesta guia compta amb un/a mediador/a que complementarà les explicacions i amb documentació de suport. Per a la realització de l’activitat es disposarà de fitxes didàctiques i dossier per al professorat.

Aprenem a valorar l'art contemporani. Fomentem el pensament crític des del respecte de la multiplicitat d'opinions. Reivindiquen la importància de l'art i pensament contemporani com a eina pedagògica.

Objectius

  • Introduir els joves a l’art contemporani.
  • Aprendre a tenir una mirada crítica davant qualsevol exposició o instal•lació artística.
  • Afavorir el coneixement de diferents disciplines artístiques contemporànies: fotografia, performance, vídeoart, escultura...
  • Relacionar el context amb l'obra, és a dir, entendre que en alguns casos, l’artista esta condicionat per l’entorn: canvis socials, ideologies, llegendes de ciutat, etc. Pensem que sense saber aquestes característiques no es pot entendre totalment l’obra d’un autor.
  • Valorar la riquesa cultural, la diferència i la creativitat per entendre que és un fet positiu i convenient apostar per qualitats intangibles i característiques més humanes, expressives, habilitats, etc.
  • Despertar l’interès en l’art contemporani i les noves tecnologies, amb la col•laboració d’un artista jove, proper a l’edat dels alumnes.
  • Utilitzar les noves tecnologies per fer recerca. No podem negar que estem a l’era de la informació, no obstant s’ha de saber seleccionar amb mesura tota la que ens arriba. A més creiem que l’art i les tecnologies han d’estar unides sense perdre l’essència de cadascuna d’elles.

A qui s'adreça: Educació primària, educació secundària obligatòria i postobligatòria

Calendari: Durant tot l'any

Durada aproximada: 1 hora i 30 minuts

Nombre d'alumnes per grup: Grup/classe

Lloc: A l’aula

Preu: 48 €/grup

Inscripcions: Cal inscriure's amb un mínim de 20 dies d'antelació. Tel. 972 427 627 - info@bolit.cat - bolit@ajgirona.cat

Més informació: Bòlit, Centre d'Art Contemporani, Girona. Pou Rodó, 7-9, 17004 Girona - Tel. 972 427 627 info@bolit.cat - bolit@ajgirona.cat - www.bolit.cat - Twiter: @BolitGirona - Facebook: Bolit Centre Art Contemporani

Disponibilitat
SetOctNovDesGenFebrMarçAbrMaigJunyJulAg

Ho organitza: Bòlit, Centre d'Art Contemporani -Ajuntament de Girona i Associació HAMACA