Concurs

  El concurs

L’INTRO és un concurs de música emergent organitzat per l’Ajuntament de Girona i l’Espai Marfà i produït per Link Produccions. Després de 10 anys de trajectòria, el Concurs de Música Emergent de Girona ha aconseguit situar-se en el mapa de concursos musicals catalans.

El concurs és un referent al panorama musical doncs ha aconseguit vincular-se a esdeveniments i escenaris destacats de la ciutat i l’àrea metropolitana. Així, un any més la primera eliminatòria serà l’“Strena’t a l’Intro” doncs se celebrarà dins el festival Strenes.

A la primera eliminatòria, que tindrà lloc el mes d’abril, 8 bandes prèviament seleccionades per un jurat i per votació popular a través d’un concurs a Facebook, actuaran ens diferents escenaris de la ciutat.

A la segona eliminatòria, les 4 bandes classificades actuaran com a teloneres de bandes reconegudes a la sala La Mirona de Salt.

I finalment, per Fires de Sant Narcís, dues bandes seran les finalistes i seran puntuades per un jurat d’honor format per persones reconegudes del sector musical.

Votació popular: La banda més votada a través d’un concurs de Facebook en la primera fase es classificarà directament.

Seguint amb la voluntat de ser una plataforma i una eina d'informació per als grups emergents, INTRO organitza, conjuntament amb l'Espai Marfà, una sèrie d'activitats enfocades als grups de música: 

Instagram per a bandes i músics
El 28 de març (19.00h)
Instagram és actualment una de les xarxes socials més populars, amb milions de seguidors arreu del món, i probablement la que creix amb més rapidesa. Amb Manel Subirats, instagrammer i comunity manager, explicarem els secrets d’aquesta plataforma, analitzarem com integrar-la a la nostra comunicació i explorarem les oportunitats que brinda a bandes i músics per difondre el seu projecte.
A càrrec de Manel Subirats, instagrammer
@msubirats
@msubirats_bside
@descobreixcatalunya  
manel@descobreixcatalunya.cat
www.ikuday.cat

Com es mou la música en l'era digital
El 5 d’abril (18.30h)
A càrrec de Marc Isern, de l’agència Vibra Comunicació
Reunim en una mateixa taula els responsables de Vibra Comunicació i Mondosonoro per analitzar casos pràctics i reals de com triomfen i com fracassen alguns grups en l'era digital. Quines estratègies utilitzen i com aconsegueixen algunes bandes actuals sortir-se'n i tirar endavant els seus projectes? Una xerrada plena d'experiències en primera persona. Des de Love of Lesbian fins a Lori Meyers passant per Tangana o Sopa de Cabra.

L’INTRO és una bona oportunitat per a grups novells, tant per iniciar una dinàmica com a banda, que fins al moment potser no tenien, com per tocar en escenaris en bones condicions tècniques i, per tant, fer un pas més en la seva trajectòria.