Ajuntament de Girona

Tractament de dades de caràcter personal personals a l’Ajuntament de Girona

Mitjançant aquest avís de protecció de dades, l’Ajuntament de Girona vol facilitar un accés àgil i ràpid a les principals informacions relatives als tractaments de dades que duu a terme i als drets que assisteixen les persones interessades, perquè puguin controlar de manera efectiva les seves dades personals.

RESPONSABLE DEL TRACTAMENT

El responsable dels tractaments efectuats és l’Ajuntament de Girona, amb seu a la plaça del Vi, 1, 17004 Girona.
Tel. 972 419 010
ajuntamentinforma@ajgirona.cat
www.girona.cat

DELEGAT DE PROTECCIÓ DE DADES

El delegat de protecció de dades és la persona encarregada de vetllar perquè l’Ajuntament de Girona compleixi correctament la normativa de protecció de dades. Hi podeu contactar mitjançant correu electrònic a dpo@ajgirona.cat, escrit adreçat a plaça del Vi, 1, 17004 – Girona, per la Seu electrònica de l’Ajuntament (https://seu.girona.cat), o bé al telèfon 972 419 434.

LLISTA DE LES ACTIVITATS DE TRACTAMENT DE L’AJUNTAMENT DE GIRONA

L’Ajuntament duu a terme les activitats de tractament següents:

  1. Accidents laborals
  2. Assessorament Girona Emprèn
  3. Avals
  4. Cementiri Municipal
  5. Cens d'animals domèstics
  6. Central de Coordinació Policial
  7. Centre Jove de Salut Integral
  8. Clients d'habitatges de protecció oficial
  9. Consultes d'informació i documentació
  10. Dipòsit de vehicles
  11. Disciplina en matèria de trànsit
  12. Expedients de serveis socials de famílies
  13. Fitxer de proveïdors
  14. Gestió de disciplina urbanística
  15. Gestió de recursos humans
  16. Gestió de resolucions
  17. Gestió d'expedients administratius
  18. Impost sobre activitats econòmiques
  19. Impost sobre béns immobles
  20. Impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana
  21. Impost sobre vehicles de tracció mecànica
  22. Incidències en el servei de Biblioteques
  23. Ingressos de dret públic
  24. Inscripció a activitats municipals
  25. Inspecció de gestió tributària
  26. Inventari del Patrimoni Municipal
  27. Llicències de mercats i fires municipals
  28. Localitzador de bicicletes
  1. Mailings
  2. Membres dels consells municipals
  3. Objectes perduts
  4. Padró Municipal d'Habitants
  5. Parelles de fet
  6. Participants EQUAL de Girona
  7. Plans d'emergència
  8. Prestacions d'atenció social
  9. Procediments judicials
  10. Projecte Educatiu de Ciutat
  11. Queixes i suggeriments
  12. Recaptació
  13. Registre d'alumnes i participants en escoles
  14. Registre d'entitats i equipaments
  15. Registre d'entrada i sortida
  16. Registre d'interessos
  17. Reinserció en el món laboral
  18. Sancions de gossos
  19. Seguiment d'accidents
  20. Taxa de cementiris
  21. Taxa d'escombraries
  22. Taxa sobre l'ocupació de la via pública
  23. Tercers
  24. Usuaris de la targeta d'aparcament per a discapacitats
  25. Usuaris de la targeta de transport gratuït
  26. Usuaris del servei d'ofertes i demandes d'articles per reaprofitar
  27. Usuaris d'instal·lacions esportives
  28. Usuaris esp@is internet

DRETS DE LES PERSONES INTERESSADES

Dret d’accés

La persona interessada té dret a saber si el responsable del tractament tracta dades personals seves i, si és així, té dret a accedir a aquestes dades i a obtenir la informació següent:

  • Les finalitats del tractament, les categories de dades personals que es tracten i a qui s’adreça o les categories de destinataris als quals s’han comunicat o es comunicaran les dades.
  • El termini previst de conservació de les dades personals o els criteris utilitzats per determinar-lo.
  • El dret a sol·licitar al responsable del tractament la rectificació o la supressió de les dades, la limitació del tractament o el dret a oposar-s’hi.
  • El dret a presentar una reclamació davant d’una autoritat de control.
  • L’origen de les dades, quan no s’han obtingut de la persona interessada.
  • L’existència de decisions automatitzades, inclosa l’elaboració de perfils, la lògica aplicada i les conseqüències d’aquest tractament.
  • En cas de transferències internacionals de dades, les garanties adequades que s’ofereixen.

La persona interessada té dret a obtenir una còpia gratuïta de les dades objecte del tractament. Per a còpies posteriors, es pot establir una taxa o preu públic segons els costos administratius. Si se sol·licita per mitjans electrònics, la persona interessada té dret a rebre la informació en el mateix format.

Restricció al dret a obtenir còpia: si perjudica els drets de terceres persones.

Dret de rectificació

  • Està vinculat al caràcter inexacte o incomplet de les dades.
  • La persona interessada té dret a rectificar les seves dades personals inexactes i que es completin les que siguin incompletes, fins i tot mitjançant una declaració addicional.
  • El responsable ha de comunicar la rectificació a cadascun dels destinataris als quals ha comunicat prèviament les dades, tret que sigui impossible o exigeixi esforços desproporcionats. Si la persona interessada ho sol·licita, el responsable ha d’identificar els destinataris.

Dret de supressió (o dret a l’oblit)

L’RGPD incorpora el dret a l'oblit, com un dret vinculat al dret de supressió de les dades.

La persona interessada té dret a obtenir la supressió de les seves dades personals ("dret a l'oblit"), quan:

  • Les dades ja no són necessàries per a la finalitat per a la qual es van recollir.
  • Es revoca el consentiment en el qual es basava el tractament.
  • La persona interessada s'oposa al tractament.
  • Les dades s'han tractat il·lícitament.
  • Les dades s'han de suprimir per complir una obligació legal.
  • Les dades s'han obtingut en relació amb l'oferta de serveis de la societat de la informació adreçada a menors.

Quan el responsable ha fet públiques les dades personals i s'han de suprimir, ha d’adoptar mesures raonables per informar de la supressió la resta de responsables que estan tractant aquestes dades.

El responsable ha de comunicar la supressió a cadascun dels destinataris, tret que sigui impossible o exigeixi esforços desproporcionats. Si la persona interessada ho sol·licita, el responsable ha d’identificar els destinataris.

Excepcions a l’exercici del dret de supressió:

♦ L'exercici del dret a la llibertat d'expressió i informació.

♦ El compliment d'una obligació legal.

♦ L'existència de finalitats d'arxiu en interès públic, de recerca científica o històrica o finalitats estadístiques.

♦ La formulació, l'exercici o la defensa de reclamacions.

Dret d’oposició

La persona interessada té dret a oposar-se al tractament de les seves dades personals, quan:

  • El tractament es basa en l’interès públic o l'exercici de poders públics conferits al responsable, o en l’interès legítim perseguit pel responsable del tractament o per un tercer. En aquest cas, l’oposició s’ha de fonamentar en motius relacionats amb la seva situació personal.
  • El responsable del tractament les ha de deixar de tractar, tret que el responsable acrediti un interès legítim que prevalgui sobre el de La persona interessada o sigui necessari per exercir o defensar reclamacions.
  • El tractament té per objecte el màrqueting directe, inclosa l'elaboració de perfils relacionats amb aquest màrqueting.
  • El tractament té finalitats estadístiques o d’investigació científica o històrica i s’invoca un motiu relacionat amb la seva situació personal.

Dret a la limitació del tractament

La persona interessada té dret que es marquin les seves dades de caràcter personal conservades, amb la finalitat de limitar-ne el tractament en el futur. La limitació del tractament implica que, a petició de la persona interessada, les seves dades personals es deixin de tractar.

La limitació es pot sol·licitar quan:

  • La persona interessada ha exercit els drets de rectificació o oposició i mentre el responsable determina si escau atendre la sol·licitud.
  • El tractament és il·lícit, fet que determinaria l'esborrat de les dades, però la persona interessada s'oposa a la supressió.
  • Les dades ja no són necessàries per al tractament, fet que determinaria l’esborrat de les dades, però la persona interessada s’oposa a la supressió perquè les necessita per formular, exercir o defensar reclamacions.

Mentre dura la limitació, el responsable només pot tractar les dades afectades, més enllà de conservar-les, en els casos següents:

  • Amb el consentiment de la persona interessada.
  • Per formular, exercir o defensar reclamacions.
  • Per protegir els drets d'una altra persona física o jurídica.
  • Per raons d'interès públic importants, de la Unió o de l'estat membre corresponent.

El responsable ha de comunicar la limitació a cadascun dels destinataris als quals ha comunicat les dades, tret que sigui impossible o exigeixi esforços desproporcionats. Si la persona interessada ho sol·licita, el responsable ha d’identificar els destinataris.

Dret a la portabilitat de les dades

La persona interessada té dret a rebre les seves dades personals que ha facilitat a un responsable del tractament en un format estructurat, d'ús comú i de lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable, si es compleixen els requisits següents:

  • El tractament es basa en el consentiment o en un contracte.
  • El tractament es fa per mitjans automatitzats.

D’altra banda, aquest dret no es pot exercir quan el tractament es fonamenta en el compliment d’una missió d’interès públic o inherent a l’exercici del poder públic.

Dret a impugnar decisions individuals automatitzades

L’Ajuntament de Girona no pren decisions individuals automatitzades i, per tant, aquest dret no escau. Podeu consultar més informació sobre aquest dret aquí.

Com puc exercir aquests drets?

Podeu accedir a les vostres dades, rectificar-les o suprimir-les, oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació i la portabilitat, mitjançant sol·licitud adreçada o presentada al Registre General (plaça del Vi, 1, 17004 Girona) o Seu electrònica de l’Ajuntament de Girona (https://seu.girona.cat).

L’Ajuntament de Girona us informarà sobre les actuacions derivades de la vostra petició en del termini d'un mes que, si es tracta de sol·licituds especialment complexes, es pot ampliar dos mesos més (per tant, fins a un màxim de tres mesos). En aquest carrer cas, s’informa de l’ampliació del termini dins del primer mes.

Si considereu que no hem donat una resposta adient a la vostra sol·licitud, podeu presentar una reclamació davant de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades o exercir accions judicials.