Educació

Centres educatius

Imatge d'uns nens del Cassià Costal
 

 

Instituts

Podeu clicar en un dels centres educatius que trobareu al llistat de la dreta i se us obrirà la fitxa del centre amb totes les dades just a sota d'aquestes paraules. 
 

Institut Ermessenda de Girona
  • Dades de contacte:

    INSTITUT ERMESSENDA-CARTANYÀ
    c. Antic Roca, 38
    17003 - GIRONA
    Tel.: 972 656 900
    A/e: b7010414@xtec.cat
    Web: http://agora.xtec.cat/insermessenda

    INSTITUT ERMESSENDA-CAN PRUNELL
    c. Can Prunell, 36-38
    17003 - GIRONA
    Tel.:972 697 520

  • AMPA:
  • Més informació:

    INSTITUT PÚBLIC (Codi: 17010414)
    BARRI: Eixample
    DIRECTOR/A: Sra. Maite Casas i López
    ZONA ESCOLAR: 3 - Sud
    ENSENYAMENTS: Educació secundària obligatòria (ESO)
    Dues línies.
    CENTRES ADSCRITS CURS 2019-2020

    Seu Ermessenda-Cartanyà
    Escola Pla de Girona, Escola Pericot, Escola Migdia, Escola Verd, Escola Annexa*.
    *L’alumnat de l’escola Annexa es preveu que accedeixi a la seu Ermessenda-Cartanyà, i en cas que no hi hagi suficients places vacants els alumnes d’aquesta escola s’ubicarien a la seu Ermessenda-Can Prunell.

    Seu Ermessenda-Can Prunell
    Escola Bosc de la Pabordia, Escola Marta Mata, Escola Joan Bruguera, Escola Eiximenis, Escola Àgora, Escola Josep Dalmau i Carles, Escola Montfalgars, Escola Santa Eugènia, Escola Cassià Costal, escoles no adscrites (en cas de vacants) i germans d’escoles no adscrites a la mateixa seu.

  • Oferta formativa:

    ESO

    1r d’ESO: 5 grups (2 grups a Ermessenda-Cartanyà i 3 grups a Ermessenda-Can Prunell).
    2n d’ESO: 4 grups (2 grups a Ermessenda-Cartanyà i 2 grups a Ermessenda-Can Prunell)
    3r i 4t d’ESO: 2 grups a Ermessenda-Cartanyà

  • Jornada de portes obertes:
  • Horari lectiu:

    De 8 a 14.30 hores, amb un esbarjo de mitja hora.

  • Característiques del centre:

    L’ objectiu bàsic de l’equip de professors és afavorir les possibilitats d’èxit acadèmic de l’alumnat. Per això, el nostre lema és La complicitat per a l’excel·lència!
    Des del curs 2017-2018, l’Institut Ermessenda de Girona té dues seus: l’Institut Ermessenda-Cartanyà i l’Institut Ermessenda-Can Prunell. El primer és un centre d’educació secundària ubicat a l’emblemàtic edifici Cartanyà, a la confluència dels carrers Pericot i Antic Roca. Pel que fa a la seu Ermessenda-Can Prunell, es tracta de mòduls equipats situats a l’entorn natural de Can Prunell.
    Cada seu té un equip docent estable, és a dir, a cada seu hi ha un equip de professors/es que es fa responsable de la gestió dels respectius grups.

    L’INS Ermessenda de Girona també oferirà educació post-obligatòria a partir de la promoció d’alumnes del curs 2017-2018 (batxillerat i cicles formatius). L’organització dels grups i del professorat prevista comporta que les dues seus funcionin a la pràctica com si fossin dos centres independents, cadascuna amb un equip de docent propi però amb un únic projecte educatiu i les mateixes normes de funcionament que s’estan aplicant en l’actualitat.

    L’Institut Ermessenda de Girona ofereix una educació basada en els preceptes següents:

    • Formació, a través de la convivència, del diàleg, del respecte i del civisme, de persones educades en el pluralisme i en els valors democràtics.
    • Foment de l’esperit de recerca.
    • Foment dels hàbits de l’esforç i del treball responsable per part de l’alumnat.
    • Aprenentatge transversal, competencial i vivencial de la llengua anglesa amb presència real en totes les matèries.
    • Francès com a segona llengua estrangera.
    • Ús normalitzat de la llengua catalana i assoliment de la competència lingüística.
    • Ús habitual de les TIC que exigeix la societat moderna combinat amb la utilització de llibres de text.
    • Planificació, reflexió i avaluació orientades cap a la millora contínua.
    • Implicació positiva de les famílies i de l’alumnat.
    • Importància de l’educació de la salut i de l’esport.
    • Sòlida conscienciació del respecte al medi ambient.
       

     

     

  • Actuacions:

    Potenciació de la llengua anglesa a través de la materialització del Projecte MEET (Multidisciplinary English as an Eurpean Tool):

    • Erasmus+ Entrepreneurship: Finlàndia, Irlanda, Polònia i Grècia.
    • Organització d’intercanvis lingüístics i culturals mitjançant la plataforma e-Twinning.
    • Pràctiques de laboratori en llengua anglesa.
    • Professors auxiliars de conversa nadius en anglès (UdG).
    • Treballs i resolució d’exercicis pràctics en anglès en les altres matèries del currículum.
    • Participació en activitats per potenciar la llengua anglesa amb altres centres de l’entorn.
    • Organització de l’English Day.
    • Participació en concursos d’anglès.
    • Activitats en anglès dins del pla lector.
    • Activitats en anglès a la biblioteca.


    Estudi del francès com a segona llengua estrangera

    Treball sistemàtic de la comprensió lectora, l’expressió escrita i la competència matemàtica:

    • El gust per la lectura: temps diari de lectura de lliure elecció i activitats relacionades amb la lectura.
    • Català en joc i El club de les mates: increment de dues hores setmanals per treballar les competències bàsiques de llengua i matemàtiques a 1r i 2n d’ESO.
    • Introducció al món de l’economia i millora de l’expressió escrita mitjançant matèries pròpies de projecte de centre.
    • Tècniques d’estudi/ Teatre/ Mediació/ Cultura clàssica/ Informàtica/ Emprenedoria

    Realització de la Setmana Blava o cultural:

    • Celebració d’una setmana dedicada a la cultura amb activitats diverses: tallers teatrals de sensibilització, tallers i experiments científics, xerrades d’autors, robòtica, cinefòrum, teatre, etc.

    Foment dels hàbits i dels valors
    Seguiment personalitzat i sistemàtic de l’alumnat:

    • Un grup més a 1r i 2n d’ESO per disminuir la ràtio i facilitar l’adaptació a l’educació secundària.
    • Grups flexibles (matèries instrumentals) a 3r i 4t d’ESO.
    • Increment d’hores dels tutors amb el seus alumnes per facilitar-ne l’adaptació i la coneixença a 1r i 2n d’ESO (contacte diari entre tutors i alumnes). Seguiment diari del tutor.
    • Pati per cicles
    • Reunions individuals tutors-famílies per al lliurament i comentari de notes, concreció d’objectius i plans de millora.
    • Revisió sistemàtica dels hàbits de treball a partir d’un protocol comú consensuat per l’equip de professors; del comportament de l’alumnat.
    • Treball de la salut, la convivència i l’esport mitjançant xerrades, sortides, tutories, treball de síntesi, etc.

    Implicació positiva de les famílies i de l’alumnat:

    • Ampa activa.
    • Realització d’activitats de participació i cohesió de l’alumnat en jornades i tallers, i organització d’activitats especials com ara colònies d’esports i natura, intercanvis culturals i lingüístics...
    • Trobades de cohesió especials per a les famílies: Festival d’Hivern, xerrades literàries, sopar de germanor a final de curs, etc.

    Treball per a l’assoliment de l’excel·lència:

    • Foment de la participació en concursos (literaris, matemàtics, d’anglès, lingüístics, etc.).

    Participació en programes solidaris:

    • Activitats solidàries (recollida d’aliments i de joguines, Marató de TV3, voluntariat, xerrades, etc.).

    Participació amb entitats i centres de l’entorn:

    • Interacció amb les escoles de l’entorn, centre cívic, biblioteca pública Carles Rahola, UdG, etc.

    Ús de les TIC-TAC:

    • Pissarres digitals i ordinadors de centre.

    Matèria de Religió:

    • Enfocament històric i cultural de la religió.

    Vessant artística:

    • Activitats de caire artístic: taller de teatre Actors per un dia, FAMA (matèries de Música i Educació Física), UAP...

    Sòlida conscienciació pel respecte al medi ambient:

    • Actuacions de reciclatge.

     

  • Serveis:

    - Programa Salut i Escola
    - Servei de psicopedagogia
    - Servei de Mediació
    - Pàgina web
    - Revista del centre FIL x RANDA
    - Aula d’acollida
    - Aula d'atenció bàsica
    - Biblioteca d'aula
    - Biblioteca de centre 

  • Equipaments:

    - Aules
    - Aula taller
    - Aules de desdoblament
    - Laboratori
    - Aula de tecnologia
    - Auditori i sala d’actes
    - Pavelló poliesportiu
    - Sala d’esbarjo
    - Biblioteca-sala d’estudi
    - Sala d’audiovisuals

Veure en el plànol: