Mobilitat i Via Pública

 Mou els peus mou el món

 

Objectius

Altres objectius de la mobilitat escolar

La mobilitat escolar, com a activitat quotidiana i reiterada, requereix un conjunt de mesures perquè sigui activa, segura i autònoma.

Què és la mobilitat activa?

La mobilitat activa és aquella activitat física que es fa quan anem a peu o en bicicleta. Entenen com a activitat física qualsevol moviment corporal amb el consegüent consum d’energia.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va publicar el 2010 Recomanacions mundials sobre l’activitat física i la salut, en què explica com l’activitat física regular d’intensitat moderada, com caminar o anar en bicicleta, té beneficis considerables per a la salut. Els beneficis documentats són la millora de la forma física, la prevenció de l’obesitat infantil, la millora de la salut òssia i una reducció dels símptomes d’ansietat i depressió.

Què és la mobilitat segura?

El fet de reduir l’ús del cotxe en l’entrada i sortida de l’escola disminueix el risc d’accidents i d’aquesta manera s’incrementa la seguretat viària dels alumnes.

Per motivar la mobilitat segura, des de l’Ajuntament de Girona s’impulsen iniciatives com els camins escolars i la pacificació de l’espai públic.

Aquestes accions aporten beneficis no només als usuaris més vulnerables, sinó que, a més, donen confiança als pares per optar per mitjans de transport més sostenibles.

Què és la mobilitat autònoma?

La mobilitat autònoma és aquella activitat física en què els alumnes per ells mateixos, sols o amb altres companys, desenvolupen la seva pròpia autonomia des del primer moment, mitjançant uns principis i unes habilitats que fan que creixin com a persones amb iniciativa, decisió i seguretat.

El fet d’anar a l’escola de manera sostenible requereix habilitats més complexes que les que l’alumne necessitaria si hi anés en cotxe.

Aquestes habilitats ajuden els nens a crear la seva pròpia autonomia, els donen confiança i familiaritat amb l’entorn. També, la mobilitat autònoma va lligada amb la socialització del nen i la seva actitud i la seva manera d’actuar o reaccionar.