Notícies i comunicats

12/05/2017

A Girona Emprèn hem parlat de la importància de la segmentació de mercat

La sessió ha estat a càrrec de Joan Antoni Pestaña, emprenedor social i tècnic superior en comerç internacional.

La darrera sessió de A Girona Emprèn parlem de…, l’espai on les persones emprenedores poden parlar de la seva especialitat, ha rebut a Joan Antoni Pestaña, emprenedor social amb experiència com a director i agent comercial. El tema central ha estat la segmentació de mercat i com focalitzar els esforços al client objectiu del negoci.

Pestaña ha definit la segmentació com l’anàlisi dels factors de compra que defineixen al comprador o consumidor més adequat per un producte o servei. Els factors de compra poden ser culturals, socials, personals o psicològics. Ha destacat que de l’anàlisi s’ha d’extreure més factors, a part d’aquell que és el més essencial, per exemple els productes sense gluten no només poden ser per a celíacs, sinó també per gent que es vol cuidar. El fet de patir una al•lèrgia al gluten no seria l’únic factor de compra, sinó que també podria ser la salut, la prevenció, etc.

També ha fet èmfasi en que el més important per fer una correcta segmentació és definir el negoci. Quina forma jurídica té el negoci? Quina activitat realitza? Quina capacitat productiva té l’empresa? A quina àrea d’acció es vol arribar? Són preguntes que s’han de respondre per estudiar a quin públic s’ha de dirigir l’empresa.

El formador ha ensenyat aquests conceptes en una sessió – taller on les persones assistents, la majoria amb idees de negoci, han pogut definir la seva empresa i debatre entre tots el seu segment de mercat objectiu.

La propera formació que es durà a terme a Girona Emprèn serà els dies 16 i 18 de maig, amb un curs de 8 hores sobre creativitat i co-creació a l’empresa, a càrrec de Lluís Sabadell Artiga de Cocreable.
 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)