Notícies i comunicats

23/06/2017

Eines i estratègies per enamorar els clients

N'hem parlat al Girona Emprèn amb Cristina José, experta en atenció al client i customer experience.

El passat 21 de juny, Girona Emprèn va programar una xerrada pel tal que les persones emprenedores poguessin conèixer com oferir una atenció excel•lent al client.

De la mà de l’experta en atenció al client i customer experience Cristina José, s’han repassat els elements que cal tenir en compte a l’hora de tractar el client si volem fidelitzar-los i que esdevinguin prescriptors del nostre servei o producte.

Tenir en compte les característiques del client (actualment molt informat i exigent), evitar els errors que ens fan perdre la clientela (tractar-los de manera poc respectuosa i educada, gestionar incorrectament les queixes, incomplir promeses, el tracte poc personal i diferenciat...) i accions que faciliten l’enamorament del client (coneixe’l molt bé, adaptar el servei/producte a les seves necessitats reals, superar les seves expectatives...), són algunes de les estratègies que s’han tractat a la xerrada i que es recomana que la persona emprenedora apliqui de forma permanent si vol tenir una clientela fidel i que creixi progressivament.

També s’ha parlat del concepte “customer experience” entès com la suma d’interaccions del client amb la marca al llarg de tota la seva relació, i del “customer jorney map’, una eina que permet reconstruir el cicle de vida del client identificant els processos que generen més satisfacció i més insatisfacció en la clientela.

La propera acció formativa per millorar les estratègies de venta serà el dia 11 de juliol,
amb l’inici d’un curs de 8 hores de durada per conèixer què és i com ens pot ser d’utilitat l’Storytelling.  

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)