Notícies i comunicats

08/10/2014

L'Ajuntament de Girona signa un conveni amb AICEC-ADICAE per millorar l'orientació en matèria de consum financer

A través de l'Oficina Municipal d'Informació al Consum, s'oferirà un servei d'informació setmanal a les persones consumidores de serveis bancaris i assegurances

Font: Ajuntament de Girona

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i el vicepresident d’AICEC – ADICAE, Jordi Tarruella, han signat aquest matí un conveni de col·laboració amb la finalitat de millorar i especialitzar la informació i l’orientació que l’Oficina Municipal d’Informació de Consum (OMIC) ofereix en matèria de consum financer. Tal com ha explicat la regidora d’Ocupació i Empresa, Marta Madrenas, l’OMIC té “el compromís de donar resposta a les consultes, reclamacions i denúncies de les persones consumidores de la ciutat de Girona”. Amb aquest objectiu, el conveni de col·laboració que s’ha subscrit amb l’organització de consumidors especialitzada en la protecció, formació, reclamació, informació i reivindicació dels drets de les persones usuàries de serveis bancaris i assegurances preveu que l’atenció en aquestes matèries es faci mitjançant un servei dirigit a la informació i l’orientació, amb la tramitació de reclamacions, consultes i jornades i tallers dirigits a afavorir la informació i formació dels consumidors en un consum responsable i sostenible també en matèria financera. En aquest sentit, la regidora Marta Madrenas ha subratllat la importància del conveni perquè permetrà “centrar-nos més en la prevenció, la informació i la sensibilització” de situacions diverses abans que puguin derivar en reclamacions.

 

AICEC_ADICAE, com associació de consumidors, pretén compensar la gran diferència que existeix entre el ciutadà i les grans entitats financeres, a vegades allunyades dels interessos dels usuaris. El seu objectiu és aconseguir una societat més justa des de l'àmbit del consum financer, millorant la informació i les relacions entre empreses financeres i els consumidors, un objectiu que, tal com ha assenyalat la regidora “és compartit i compatible amb els objectius de servei vers els ciutadans, en la seva condició de persones consumidores i usuàries, que volem donar des de l’Ajuntament”.

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)