Notícies i comunicats

05/04/2019

L'Ajuntament de Girona ajudarà a regularitzar la situació elèctrica de 51 habitatges de persones econòmicament vulnerables de la ciutat

S'ha fet una campanya informativa i d'assessorament durant dos mesos a Font de la Pólvora.

L’Ajuntament de Girona va engegar ara fa dos mesos una campanya per combatre el frau elèctric i garantir el subministrament de fluid elèctric a la ciutadania gironina. Amb aquest objectiu, s’ha reforçat durant aquest temps la campanya per regularitzar la situació elèctrica de les persones més vulnerables econòmicament de la ciutat.

Després de les diverses reunions informatives que s’han portat a terme i un cop atesos tots els casos, des del consistori s’ajudarà a regularitzar la situació elèctrica de 51 habitatges de la ciutat, tots ubicats al barri de Font de la Pólvora, on hi ha la major part de les persones afectades per incidències amb el fluid elèctric de la ciutat.

Aquests 51 casos responen a casuístiques diferents i inclouen onze habitatges que tenen comptador de llum però estan donats de baixa del subministrament elèctric; setze habitatges que no tenen comptador ni tampoc subministrament elèctric; tretze habitatges que tenen comptador, estan donats d’alta del subministrament elèctric i han acumulat deute, i onze persones que tenen comptador, subministrament elèctric i no tenen deute però que requereixen ajudes per al pagament del contracte amb la companyia.

El proper pas per part del consistori és reunir-se amb la companyia elèctrica Endesa per analitzar cada cas i tancar els acords als quals s’ha arribat amb els veïns, entre els quals hi ha la congelació del deute actual. Un cop s’hagi resolt aquesta situació, s’iniciaran les patrulles mixtes formades per tècnics de la companyia i agents de la Policia Municipal per tallar les connexions a tots aquells immobles en què no hi hagi cap contracte amb una companyia elèctrica.  

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)