Notícies i comunicats

04/10/2018

Com és el meu client ideal?

N'hem parlat al Girona Emprèn amb l'emprenedora Emma Llensa, experta en màrqueting digital.

L’èxit dels projectes emprenedors passa per aconseguir vendre els productes i serveis que oferim. Per això cal concretar i conèixer a quin perfil de client ens dirigim, i decidir l’estratègia comercial més adequada.

A la sessió conduïda per Emma Llensa, experta en estratègies de captació de clients, hem après a fer un Buyer persona, que seria el retrat del nostre client o clienta ideal.

Per identificar el/la nostre client/a ideal cal fer un procés d’investigació, amb eines que tenim molt a l’abast: enquestes, grups de Facebook i Linkedin, fòrums d’Internet... La informació que recollim no pot limitar.se a dades demogràfiques i econòmiques, hem d’arribar a identificar els patrons de comportament, per descobrir les motivacions i/o preocupacions del nostre client.

Un cop descoberts els punts de dolor del nostre client només caldrà que li facilitem que ens trobi i ens identifiqui com a solució a les seves necessitats.
Si estem a internet aquest objectiu s’assolirà, per exemple, utilitzant les paraules claus pel nostre client en el contingut de webs, blogs i anuncis.
Oferir serveis o productes gratuïts vinculats al punt de dolor també pot ser una bona estratègia d’atracció de nous clients i clientes.

Podeu consultar a l’agenda de Girona Emprèn les nostres properes activitats. 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)