Notícies i comunicats

03/09/2019

Presentació de la programació de XXVIII Temporada Alta

Temporada Alta fa una aposta per espectacles que reflexioen sobre la condició humana i es qüestionen cap a on va el món, amb muntatges internacionals (27), produccions i coproduccions del festival (25), i propostes de creació contemporània (30) i dramatúrgia catalana (56).

Cartell de Jordi Colomer

La 28a edició de Temporada Alta arriba amb un centenar d’espectacles pensats perquè públic divers pugui gaudir de les arts escèniques. Seguint amb l’aposta de les darreres edicions, enguany el festival ha programat obres que provenen d’altres continents, noves produccions que després faran temporada teatral i també recull propostes del país. La nova edició, que tindrà lloc del 6 d’octubre al 9 de desembre a Girona, Salt i altres localitats de la província, aposta per espectacles que conviden a la reflexió i a repensar d’on venim, on som i quins són els reptes futurs que ens hem de plantejar com a societat.

En aquesta nova oportunitat per acostar el teatre, la dansa, el cinema o la música als espectadors, el festival ha escollit obres que reviuen textos universals de Shakespeare, Rodoreda, Pinter, Lorca, Bertrana, Zweig, Walser o Verdaguer. I també ha programat obres que tracten sobre la condició humana, sovint des d’una lectura més contemporània, com són per exemple O agora que demora, que parla sobre la immigració a partir del text de l’Odissea d’Homer, Iphigenia en Vallecas, sobre com el sistema deixa la joventut sense futur, o Macbettu, que afronta el conflicte del poder.

Un doble programa Shakespeare i de caràcter internacional serà l’encarregat d’obrir aquesta nova edició de Temporada Alta. Al ja mencionat Macbettu -teatre físic de la mà d’Alesandro Serra- el precedirà un Measure for Measure de la Royal Shakesperare Company dirigit pel seu director actual, Gregory Doran. Serà l’11 d’octubre al Teatre Municipal de Girona i donarà el tret de sortida a una programació d’espectacles que recull propostes internacionals (27 muntatges), produccions i coproduccions del festival (25), obres de creació contemporània (30) i de dramatúrgia catalana (56) amb un total de 96 espectacles i 223 funcions.

La programació escollida respon a una mantinguda aposta per la qualitat i la diversitat, arribant així a públic molt ampli que busca en el festival diverses formes d’apropar-se a l’art. Però el festival també es compromet amb la transformació social. Així, torna el projecte A Tempo, amb la Fundació La Ciutat Invisible que, per tercer any consecutiu, dona l’oportunitat que durant el curs escolar 2019-2020 el professorat es coordini amb diferents agents culturals per transformar l’aula a través de les arts. Les visites d’artistes a les escoles i l’assistència a assajos generals o funcions de forma gratuïta en són un exemple. Enguany, a la iniciativa d’aquest projecte educatiu se suma una nova iniciativa per portar gent jove al teatre -una de les grans preocupacions actualment de programadors i equipaments-, un programa fet per als joves i per joves: Artèria.

En l’àmbit de la internacionalització de l’escena del país, Temporada Alta fa anys que treballa per establir complicitats amb altres festivals i projectes europeus que facin possible que els artistes puguin ampliar el seu circuit i públics, especialment aquells que treballen en llenguatges contemporanis, més universals. En aquesta línia, aquesta serà la segona edició que el festival treballa amb el projecte Pyrenart, una iniciativa transfronterera que fa que cinc socis de la banda francesa dels Pirineus i tres de la banda espanyola treballin en xarxa i comparteixin coneixements. La melancolía del turista, Kultur, Trahisons y Parias són l’exemple d’aquesta treball en comú.

FONT: Festival de Bitò

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)