Notícies i comunicats

19/11/2014

El servei de teleassistència de l'Ajuntament de Girona modernitza la unitat mòbil per millorar-ne l'accessibilitat

Del gener a l'octubre, aquest recurs ha estat emprat en 513 ocasions per atendre emergències sanitàries i socials.

Font: Ajuntament de Girona

El Servei Municipal de Teleassistència de l’Ajuntament de Girona ha posat en funcionament un vehicle d’intervenció ràpida (una moto escúter de tres rodes, model Piaggio MP3) com a unitat mòbil que substituirà el vehicle que s’utilitza actualment amb l’objectiu d’optimitzar l’assistència als usuaris del servei, especialment a les persones residents al Barri Vell. El servei d’unitat mòbil es va posar en marxa el passat 18 de desembre de 2013 i, des del mes de gener fins el 31 d’octubre d’enguany, ha estat mobilitzada en 513 ocasions, un 37% del total dels desplaçaments que s’han efectuat des del servei.

El vehicle d’intervenció ràpida està equipat amb el material necessari per fer front a diferents situacions, com ara necessitats d’atenció sanitària urgent o psicosocial, així com també petites incidències a la llar. “Per les característiques d’algunes zones de la ciutat, amb aquest vehicle guanyem en rapidesa a l’hora d’intervenir en determinats casos i, per tant, millorem en eficàcia pel que fa a l’acompanyament i l’assistència que oferim a través del servei”, ha explicat el regidor de Serveis Socials, Cooperació i Participació, Eduard Berloso.

Els barris de més difícil accés de Girona són, precisament, aquells que concentren un major nombre d’usuaris: Barri Vell i Sant Narcís. L’Ajuntament ofereix el Servei de Teleassistència des de finals de l’any 2005 i actualment atén a 1.662 persones, la majoria de les quals són dones amb una edat superior als 80 anys, que viuen soles i que tenen una autonomia mitjana. Actualment, cobreix prop de l’11% de la població de més de 65 anys.

Per la seva banda, el centre d’atenció de Tunstall Televida –empresa adjudicatària per prestar els serveis de teleassistència de l’Ajuntament-, ubicat a Montilivi, ha atès enguany un total de 1.412 emergències, de les quals 826 han estat de tipus sanitari i 245 de tipus social. Així mateix, s’han registrat 8 alarmes emeses pels dispositius de seguretat instal·lats en diverses llars gironines (detectors de gas, fum, monòxid de carboni, caigudes, etc.).

En total, el centre ha rebut 17.000 trucades des dels terminals o els penjolls de teleassistència i ha realitzat prop de 28.500 trucades.

Es pot sol·licitar més informació sobre el Servei Municipal de Teleassistència de l’Ajuntament de Girona a l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana, trucant al telèfon 972 419 010 o bé al lloc web www.girona.cat
 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)