Notícies i comunicats

10/09/2015

Girona ampliarà la connexió de la xarxa urbana pedalable amb les rutes cicloturístiques de la ciutat

L'actuació ha rebut una subvenció de 400.000 euros dels plans de foment territorial del turisme de la Generalitat de Catalunya, que es financen gràcies a la recaptació de la taxa turística.

Font: Ajuntament de Girona

Girona podrà ampliar la connexió de la xarxa urbana pedalable de la ciutat amb les rutes cicloturístiques del municipi en els propers mesos. Aquesta actuació serà possible, en gran part, gràcies als 400.000 euros de subvenció que el consistori ha rebut a través dels plans de foment territorial del turisme de la Generalitat de Catalunya. Aquestes subvencions es financen gràcies a la recaptació de la taxa turística als municipis catalans.

Les actuacions permetran ampliar, d’una manera ràpida i segura, la xarxa de carrils bici de la ciutat amb les principals de les rutes cicloturístiques de Girona. “És un projecte que complementa, desestacionalitza i descentralitza l’oferta turística de la ciutat”, ha subratllat l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, durant la presentació del projecte aquest matí. El tinent d’alcalde i regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, també ha assistit a la presentació i ha remarcat que amb les noves actuacions es “faran connexions nord-sud i est-oest en carrils bici a la ciutat” i aquest augment de carrils bicis “representarà una millora important en la seguretat, perquè farà augmentar el nombre d’usuaris dels carrils bicis i, com més usuaris hi circulin, més seguretat hi haurà”.

Actualment, la ciutat té 26’9 km de xarxa pedalable. Quan acabin les actuacions, la xarxa s’ampliarà fins als 31’570 km. Les principals rutes cicloturístiques que passen per la ciutat, entre d’altres, són la Pirinexus, la Via Verda – Ruta del Carrilet i la Ruta del Ter.

La proposta s’estructura en sis trams d’actuació, que permetran arribar al Barri Vell i a l’estació de trens i busos des del nord i el sud de la ciutat, configurant un eix longitudinal de xarxa pedalable sense interrupcions. Les sis fases d’actuació són les següents:

  • Carril bici al carrer de Santa Eugènia, des del carrer Nou fins a la travessia del Carril: Té per objectiu connectar l’estació de trens i autobusos amb el centre de la ciutat i el Barri Vell, nucli d’interès turístic. El tram tindrà una llargada de 151 metres lineals. Actualment es troba en fase de redacció del projecte.
  • Carril bici sota el viaducte del tren, des de la plaça del Poeta Marquina fins al pont de Pedret: Es tracta d’un tram de 1.120 metres que unirà el carril bici existent a la plaça del Poeta Marquina amb el pont de Pedret, connectant la part nord de la ciutat (propera a rutes cicloturístiques com la Ruta del Carrilet o la Ruta del Ter) amb l’estació de trens i busos. Actualment el projecte ja està aprovat i les obres es licitaran aviat.
  • Carril bici als sectors de Pedret i Sant Joan Bosco: Aquest tram, que tindrà una longitud de 2’3 km, transcorrerà pels jardins de Pedret fins a arribar a la rotonda de l’avinguda de Josep Tarradellas. El projecte està en fase de redacció.
  • Carril bici de Pont Major al Pla de Campdorà: Es tracta d’un itinerari ciclista d’1’1 km que enllaçarà els barris de Pedret i Pont Major amb Campdorà a través d’una via verda pacificada que recorrerà la riba dreta del ter amb un traçat independent dels vehicles. Aquesta via suposarà l’espina dorsal d’un parc longitudinal que relliga les ribes del Ter amb la trama urbana. Actualment es troba en fase de redacció del projecte.
  • Carril bici al parc Central de Girona, entre el passeig d’Olot i la carretera de Santa Eugènia: Es tracta d’un espai estratègic per la seva ubicació al costat de l’estació de trens i en el marc de l’espai restaurat del parc Central. Aquest projecte ja està executat.
  • Carril bici al carrer d’Oviedo, des del carrer de Josep Maria Gironella fins a la plaça de Salt: Aquest tram, de 1.082 metres lineals, permet la connexió del sud de la ciutat amb l’estació de busos i trens i l’accés al Barri Vell. Aquest projecte ja està executat.

El cost total d’actuacions del projecte és de 964.383’81 euros, dels quals la Generalitat en finançarà 400.000 euros.

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)