Notícies i comunicats

23/01/2017

Es posen en marxa els pressupostos participats del 2017

La consulta electrònica d'aquest any es farà de l'1 al 13 de juny.

Amb la reunió del dijous 19 de gener al vespre de la Comissió Mixta, es dóna el tret de sortida a l’edició del 2017 dels pressupostos participats dels barris. A la reunió hi van assistir el vicealcalde i regidor de Sostenibilitat, Medi Ambient, Participació i Cooperació de l’Ajuntament de Girona, Eduard Berloso; la tinenta d’alcaldia i regidora d’Hisenda i Règim Interior de l’Ajuntament, M. Àngels Planas, i representants de dinou associacions de veïns. 

“Encetem una nova edició dels pressupostos participats amb l’objectiu de seguir fomentant la participació dels gironins en la presa de decisions de la ciutat, en general, i dels projectes que afecten els seus barris en particular”, va manifestar el regidor Eduard Berloso. 

A finals d’aquest mes de gener s’enviarà el primer butlletí informatiu presentant el procés del 2017 a totes les llars de la ciutat. Del 30 de gener al 12 de febrer els veïns i veïnes podran posar en coneixement de l’Ajuntament les seves propostes a través del web de pressupostos participats de l’Ajuntament de Girona. A partir del 13 de febrer, i fins al 26 de febrer, es farà la valoració de les propostes individuals per les associacions de veïns. 

Del 27 de febrer al 9 de març tindran lloc les assemblees dels pressupostos participats dels barris. En total, tindran lloc 29 assemblees en les quals les associacions de veïns presentaran les propostes de projectes que tenen per a aquest 2017. De cada assemblea en sortiran un màxim de 5 projectes per a la millora del barri que seran traslladats a l’Equip de Valoració Tècnica i Econòmica, que emetrà els informes pertinents sobre la viabilitat de cadascun dels projectes. 

Posteriorment, aquests informes emesos pels tècnics municipals es traslladaran als barris en unes segones assemblees que es portaran a terme del 24 d’abril al 5 de maig, moment en què s’acabaran de definir els projectes que se sotmetran a consulta la primera setmana de juny. El 9 de maig es reunirà de nou la Comissió Mixta. La consulta electrònica d’aquest any es farà de l’1 al 13 de juny. 

Seguint l’acord que es va prendre a la Comissió Mixta de l’any passat s’ha creat un grup de treball format per diversos representants de 15 associacions de veïns, que juntament amb el regidor Berloso la regidora Planas i els tècnics de participació està fent millores en el reglament amb la intenció d’aplicar-ho futurament. 


CALENDARI DEL PROCÉS PARTICIPATIU

Calendari del procés participatiu 2017

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)