Notícies i comunicats

23/07/2014

Girona lidera l'ocupació turística de l'Estat

El darrer baròmetre d'Exceltur situa la ciutat en primera posició en el rànquing d'ocupació laboral turística de tot l'Estat amb un creixement del 16,7%

Font: Ajuntament de Girona

La ciutat de Girona es posiciona com a referent d’ocupació turística de l’Estat en el primer quadrimestre d'aquest any, i ho fa amb un creixement del 16,7%. Així ho indica el darrer baròmetre de l'associació espanyola de professionals del turisme, Exceltur, que, més a més, destaca que la ciutat ve d’ocupar el número 48 de la llista l’any 2011. Per l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, en aquells moments la ciutat estava en retrocés i els gironins tenien un greu problema perquè perdien oportunitats. “Estàvem pagant les conseqüències d'un gran desinterès municipal en política turística, que en menyspreava les potencialitats”, diu Puigdemont en declaracions al Punt Avui (23/07/14).

Ciutat atractiva
El baròmetre d’Exceltur també destaca que Girona lidera la rendibilitat de places turístiques d'aquest primer quadrimestre, amb un creixement del 33,1%, quan el 2011 la taxa de variació era del -16,5% i ocupava el lloc 46 en el rànquing de l'Estat espanyol. “Les taxes de variació interanual al llarg d'aquests tres anys han indicat uns resultats clars i palpables en l'aposta turística del nou govern, conseqüència directa del nostre compromís amb el turisme, la promoció de Girona a l'exterior, la implantació de noves estratègies i el seu desacomplexament”, assegura Puigdemont (Punt Avui, 23/07/14).

El turisme, element clau de la recuperació econòmica
Des del 2011 el govern ha apostat pel turisme com element clau per a la recuperació econòmica de la ciutat. La regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, subratlla que les dades obtingudes “són el fruit de totes les polítiques que s’han fet els últims tres anys” (Punt Avui, 23/07/14) i que ara s’estan recollint els fruits. “Els creixements no passen per casualitat, ni perquè sí, sinó que passen perquè hi ha una acció, un programa i un model de ciutat” (Punt Avui, 23/07/14), assegura també l’alcalde.

La majoria de turistes de la ciutat de Girona provenen de Madrid i França. És per això que l'Ajuntament de Girona ha incrementat la promoció en aquests mercats aprofitant la connexió directa del TAV. També s'estan fent esforços promocionals en el mercat català, principalment de Barcelona, i en la promoció de grans esdeveniments com Temps de Flors, Girona 10 i creant nous productes que atrauen nous públics, com la marca Ciutat de Festivals. Una aposta global, integrant totes les parts interessades i amb una estratègia clara per posar Girona de moda és el que “ha permès fer aquest gran tomb en el rànquing d’Exceltur” (Punt Avui, 23/07/14), assegura la regidora de turisme.

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)