Notícies i comunicats

30/03/2015

L'Ajuntament de Girona i MIFAS engeguen una campanya de sensibilització i respecte per als llocs d'aparcament reservats per a persones discapacitades

El consistori ha incorporat també quatre nous vehicles a la flota d'autobusos de les línies urbanes, dos dels quals seran els primers busos urbans de gas natural comprimit de la demarcació

Font: Ajuntament de Girona

Sota el lema “Et poses al meu lloc?”, l’Ajuntament de Girona i l’entitat MIFAS han engegat una campanya conjunta de sensibilització i respecte per als llocs d’aparcament reservats per a persones discapacitades que hi ha a la ciutat. La primera de les accions de la campanya ha estat la senyalització de cinc places d’aparcament per a discapacitats de la ciutat amb el lema de la iniciativa i una frase explicativa: “Aparcar aquí no és un privilegi, és una necessitat”; “Un 3% d’aparcaments estan reservats a persones minusvàlides; el 97% restant són per a tu” i “Campanya de sensibilització i respecte als llocs d’aparcament especial reservats”. Les places d’aparcament per a discapacitats estan reservades a aquelles persones que disposin de la targeta oficial d’aparcament per fer-ne ús.

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha destacat que “més enllà de les lleis i les normes, al final l’èxit d’una determinada planificació de la mobilitat depèn de les bones pràctiques de tothom”. Puigdemont ha remarcat s’ha ideat una campanya “que interpel·li a la gent en el lloc directe”, a més de la tasca de sensibilització que ha de fer que Girona sigui una “ciutat accessible i compromesa”. En la mateixa línia, el president de MIFAS, Albert Carbonell, ha explicat que es tracta d’una petició que des de l’associació s’havia fet en els darrers mesos a l’Ajuntament i que “volem sensibilitzar la gent que no es tracta de places d’aparcament VIP. Si són més amples, és perquè necessitem més espai per treure la cadira, i si estem més a prop del centre neuràlgic és perquè tenim dificultats per moure’ns”.

De moment s’han senyalitzat dues places d’aparcament a la plaça de Catalunya; una plaça davant del número 22 del carrer de Joan Maragall; una altra plaça davant dels números 45-47 de la ronda de Sant Antoni Maria Claret, i una plaça davant del número 3 del carrer de Valladolid. La campanya es reforçarà amb elements de difusió a través dels canals de comunicació municipals.
 

Quatre nous vehicles a la flota de TMG

A banda d’aquesta campanya, aquest matí s’han presentat també els quatre nous vehicles que s’incorporaran a la flota d’autobusos urbans de Transports Metropolitans del Gironès (TMG) aquest mes d’abril. Es tracta de dos busos de mida mitjana amb capacitat per a 62 passatgers i dos autobusos de gas natural amb capacitat per a 75 passatgers. Aquests últims vehicles seran els primers busos urbans de gas natural que circularan a la demarcació de Girona.

El regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha subratllat que és “una aposta claríssima pel medi ambient” i ha explicat que es tracta “una inversió a llarg termini que s’amortitzarà en els propers anys”. L’alcalde Carles Puigdemont ha afirmat que era una adquisició que “ens calia per renovació de l’edat de la flota, per incorporar vehicles més eficients energèticament i perquè hi havia línies que no poden donar resposta a la demanda de persones amb mobilitat reduïda”.

A l’agost de 2014 es va adjudicar a l’empresa IVECO la compra dels 4 autobusos per un valor total d’1.001.880 euros (IVA inclòs). Aquesta compra s’emmarca dins de les actuacions de renovació de la flota d’autobusos prevista pel Pla de mobilitat urbana, que recomana que autobusos siguin tots accessibles, que siguin menys contaminants i que utilitzin, de manera preferent, el gas natural.

Pel que fa a l’accessibilitat, aquests quatre nous busos substitueixen quatre vehicles que tenien entre 10 i 25 anys i no estaven adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Amb aquestes darreres incorporacions, la flota de TMG passarà a tenir una edat mitjana de 8’7 anys i el 91% dels vehicles que en formen part estaran adaptats a persones amb mobilitat reduïda.

En relació amb el gas natural, cal dir que és un combustible molt adequat per a les flotes de transport urbà ja que emet un 92% menys de monòxid de carboni, un 100% menys d’àcid, un 43% menys de diòxid de nitrogen i un 62% menys de metà respecte el gasoil. A més, amb el gas natural els autobusos reduiran en 5 dB el soroll que generen, disminuirà la mala olor dels gasos d’escapament que emeten i pràcticament no deixaran ni partícules ni residus sòlids.

Des del 2011 hi ha una estació de càrrega de gas natural comprimit a Salt, que està preparada per carregar el gas natural de 250 bars de pressió.

Els dos autobusos de mida mitjana que s’han incorporat s’utilitzaran preferentment per a la línia 11, sobretot en els serveis que tenen com a destinació la Universitat de Girona sense passar pel Barri Vell, per tal de poder cobrir la demanda que hi ha actualment. Pel que fa als autobusos de gas natural comprimit, circularan preferentment en les línies 1, 2 i 8.

 Presentació de la campanya de nous busos a Girona
Font: Ajuntament de Girona

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)