Notícies i comunicats

04/08/2017

Girona presenta la segona edició de la Cyberweek, la setmana de la promoció tecnològica a la ciutat

L'esdeveniment, que se celebrarà del 4 al 8 de setembre de 2017, permetrà apropar les TIC a l'empresa gironina, promovent el talent i la transferència de coneixement entre el món acadèmic i el professional.

Font: Ajuntament de Girona

L'Ajuntament de Girona ha presentat aquest matí la Cyberweek 2017, la setmana de la promoció tecnològica a la ciutat, que tindrà lloc del 4 al 8 de setembre a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona i que reunirà experts en la temàtica d'arreu del món. A la presentació hi han assistit l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas; la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes; el director de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, Joaquim Salvi, i el president de l’Associació catalana per a la promoció tecnològica, Pau Muñoz. Es tracta de les segones jornades que organitza a la ciutat l’Associació catalana per a la promoció tecnològica, amb el suport de l’Ajuntament de Girona i l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona. 

L’objectiu de la Cyberweek és incrementar les oportunitats de creixement econòmic a les comarques gironines mitjançant la promoció de les noves tecnologies, aplicables tant a l’I+D com a les empreses. En aquest sentit, la trobada ha de permetre connectar universitat, joves, empresa i públic per tal que, mitjançant les TIC, generin entre tots oportunitats laborals i aconsegueixin reduir la bretxa digital. 

“La celebració de jornades internacionals i de referència com la Cyberweek ens demostra que tenim una regió molt potent en innovació, talent i transferència del coneixement”, ha constatat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, que ha volgut incidir també en el “rol de capitalitat que Girona exerceix en tot el territori, amb l’impuls d’iniciatives que afavoreixen la dinamització econòmica del conjunt de la demarcació”. 

En aquesta segona edició, la Cyberweek se celebrarà al llarg de cinc dies, durant els quals tindran lloc diverses xerrades, tallers i espais de networking entre les empreses i el públic assistent. Les jornades, que comptaran amb experts de fins a 7 països de tot el món, tractaran temes relacionats amb el terme fintech o tecnologia financera, amb el sector industrial 4.0 i la internet de les coses o amb la seguretat informàtica i la protecció de dades, i les activitats quedaran repartides en quatre esdeveniments: Fitnech, Smartcities, Overdrive i Hackaton. 

El desenvolupament local i l’impuls de l’activitat econòmica relacionada amb la innovació i les TIC és un dels pilars de les polítiques municipals de l’Ajuntament de Girona, que considera la Cyberweek d’enguany una gran oportunitat per continuar donant recolzament al teixit empresarial gironí i per seguir posicionant la ciutat en l’àmbit de la innovació i del turisme de congressos, amb repercussió nacional i internacional. 

Així ho considera la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme, Glòria Plana Yanes, que recalca la voluntat que l’Ajuntament de Girona té “d’incentivar i de donar suport al teixit empresarial en relació als nous reptes tecnològics, potenciant la innovació i fomentant l’ús de les tecnologies en tots els sectors per ser-ne un referent, alhora que es pretén generar consciència sobre com fer-ne un ús responsable”. Plana destaca també els avantatges que la Cyberweek té per la ciutat: “Aquestes jornades són, d’una banda, una oportunitat per transmetre coneixements i tecnologia, donar a conèixer les empreses del sector, crear sinergies i fer emergir nous i joves talents, i d’altra banda, constitueixen un aparador internacional per captar altres esdeveniments d’alt nivell que ens ajudin a mantenir-nos com una destinació de turisme de congressos”. 

L’any 2016, Girona va acollir la primera jornada internacional enfocada a la transferència tecnològica entre experts d’arreu del món i empreses gironines. L’esdeveniment, que en aquella ocasió va durar tres dies, va comptar amb la participació de 17 ponents de 7 països diferents, 400 assistents i amb la presència i col·laboració de l’Escola Politècnica de la Universitat de Girona i de grans empreses com Telefònica o Vector (Banc Santander).  

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)