Notícies i comunicats

12/03/2018

L'Ajuntament de Girona vol fomentar el coneixement de les icones i figures més rellevants de la cultura popular gironina

La campanya "12 plens, 12 figures" es dóna a conèixer a través de fullets informatius que es reparteixen en els plens municipals.

L’Ajuntament de Girona ha iniciat la campanya “12 plens, 12 figures” amb la voluntat de fomentar el coneixement de les icones i figures més rellevants de la cultura popular gironina. Des del passat mes de novembre en cada sessió plenària municipal es lliuren fullets, tants als regidors i regidores del consistori com a les persones assistents, amb informació de les diferents figures iconogràfiques de la ciutat.

 

Els fullets que s’han repartit fins ara corresponen a les figures de l’Àliga de Girona, les parelles de gegants d’en Fèlix i l’Àngels i de l’Anna Gironella i en Carlemany, i el capgròs Esquivamosques. En el Ple d’aquest vespre es repartirà informació sobre en Ballester i la Pericota, els capgrossos més joves, que representen un soldat i una noia.

 

La regidora d’Igualtat i Drets Socials, Dinamització del Territori i Salut de l’Ajuntament de Girona, Eva Palau, ha explicat que amb aquesta acció “es vol fomentar el coneixement de les figures i la imatgeria popular de Girona, una part importantíssima del patrimoni cultural de la ciutat”.

 

L’acció “12 plens, 12 figures” s’ha iniciat un cop acabada la campanya “12 plens, 12 recomanacions” que l’Ajuntament de Girona va endegar per fomentar els bons hàbits de salut.

 

Els fullets repartits es poden consultar a l’apartat de Festes i Tradicions del web de l’Ajuntament de Girona.
 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)