Notícies i comunicats

11/04/2019

Aprendre a gestionar el nostre temps

N'hem parlat al Girona Emprèn amb Ana Ventosa, ‘coach' i formadora especialitzada en desenvolupament personal.

El passat 10 d’abril Girona Emprèn va acollir la sessió Què fem amb el nostre temps?, una xerrada orientada a facilitar eines a les persones emprenedores per planificar i gestionar millor el temps.

Mitjançant una sessió de coaching grupal, Ana Ventosa va acompanyar a les persones assistents a la xerrada a reflexionar i identificar els motius pels quals no tenim temps per fer tot allò que ens proposem. Voler arribar a tot arreu, no saber dir no, o ser poc realistes amb els objectius a assolir, són alguns dels errors més freqüents en la planificació diària del nostre temps. Cal equilibri entre el que ens exigim i els recursos que hi destinem per evitar frustracions.

L’organització personal és l’altre element clau a tenir en compte. Cal definir objectius clars i assolibles, establir prioritats, aprendre a focalitzar i actuar amb disciplina i ordre en l’execució de les tasques.

Per últim, durant la sessió es van donar instruccions de com construir i utilitzar una agenda professional ajustada a les nostres necessitats. Identificar clarament les hores que volem dedicar als diferents àmbits de la nostra vida i distribuir aquest temps disponible en accions prioritàries, secundàries i fins i tot preveure urgències, és bàsic per portar a terme una gestió eficient del nostre temps. La motivació pel que fem i aprendre a gestionar l’ estrés són altres aspectes que cal tenir en compte per millorar l’organització de la nostra activitat diària.

La propera sessió a Girona Emprèn Parlem de... tindrà lloc el proper 8 de maig, per parlar dels autocontrols necessaris en establiments alimentaris, a càrrec d’Ainhoa Callizo Grau, experta en seguretat alimentària i directora de Còdex Formació

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)