Notícies i comunicats

19/07/2018

Protocol d'actuació en cas d'estar afectat pel tancament de les clíniques Idental

Si teniu contractats tractaments dentals en les clíniques iDental de Barcelona, Girona i Tarragona, tancades sense avís previ, i heu pagat la totalitat o una part de l'import del servei sense que us l’hagin prestat completament recopileu tota la documentació de què disposeu (publicitat, pressupost, contractes, factures...) i presenteu una denúncia als Mossos d'Esquadra, d’acord amb les recomanacions de l’ACC, per presumpte frau o estafa.

Si heu finançat el pagament amb un crèdit al consum vinculat a la prestació del servei dirigiu-vos a l'entitat financera que us ha concedit el préstec, aportant la denúncia als Mossos d’Esquadra, per demanar l'anul·lació dels càrrecs pendents de pagament i/o la devolució de l’import proporcional corresponent a la part no executada del contracte amb iDental, ja que s’ha produït un incompliment del contracte.

Si no atenen la vostra sol·licitud, demaneu el full oficial de queixa, reclamació i denúncia. L’entitat financera té 1 mes per contestar-vos. Si la resposta és insatisfactòria, presenteu la reclamació a l’oficina de consum del vostre municipi o si aquest no disposa de servei propi de consum a l’Oficina Comarcal de Consum corresponent o a l’Agència Catalana del Consum, amb seu a Girona a la Plaça Pompèu Fabra, 1, CP 17002, telèfon 872975000

Si heu fet el pagament amb targeta de crèdit, contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs. En cas que no sigui possible haureu d’adreçar-vos a la via judicial.

Si vàreu pagar els tractaments al comptat, també haureu de recórrer a la via judicial.

Recordeu:

  • Si requeriu alguna intervenció immediata (retirada de punts, infecció, dolor agut...) podeu anar al vostre Centre d’Atenció Primària per tal que el metge de capçalera adopti les mesures adients.
  • En cas que us hagueu adreçat a un altre odontòleg, demaneu-li un informe de l'estat dels tractaments que vàreu contractar amb iDental.
  • Teniu dret a disposar del vostre historial mèdic. Podeu sol•licitar-lo per correu electrònic a servicioatencionpaciente@idental.es.

Si no us el faciliten en el termini d’1 mes, podeu denunciar els fets a l’Agencia Española de Protección de Datos, atès que teniu el dret d’accés a les vostres dades personals.
Per demanar danys i perjudicis podeu adreçar-vos a la via judicial. Informeu-vos-en en els Serveis d'Orientació Jurídica que, si correspon, també us tramitaran els beneficis de la justícia gratuïta. Si voleu iniciar una demanda judicial individual o bé us voleu informar sobre la via judicial podeu adreçar-vos al Servei d’Orientació Jurídica (avinguda de Ramon Folch, 4-6, de Girona; tel. 972 204 471, cal cita prèvia).

En tots els casos, també podeu demanar l'assessorament d'una associació de consumidors.
Contacteu amb el grup format d’afectats, i afegiu-vos a la plataforma d’afectats a Girona en el moment que es constitueixi: Grup a Facebook: “Unidos contra iDental”.


Adjuntem el model de reclamació a la financera. Cal adequar-lo a les vostres circumstàncies, tot indicant les dades de la financera a qui es dirigeix, l’import finançat, demanar la paralització dels pagaments (si escau) i la devolució de la part corresponent, acreditada per un informe d’un/a odontòleg/a.

Adjunteu-hi còpia de la denúncia policial contra IDENTAL i de la primera pàgina del contracte de finançament.

Si l’escrit s’envia per correu postal, que sigui certificat i amb confirmació de recepció.

Si l’empresa desestima la vostra petició o bé transcorre un mes (termini màxim) sense que us hagi donat resposta us podreu dirigir al vostre servei públic de consum.


Us informem també de les dades de contacte de les dues principals financeres involucrades (extretes de la web del Banco de España):

 

EVOFINANCE, E.F.C., SAU
Adreça: Carrer de Serrano, 45
Localitat: Madrid (CP 28001)
Correu electrònic: atencioncliente@evobanco.com

BANCO CETELEM, SA
Adreça: Carrer de Retama, 3, 3r
Localitat: Madrid (CP 28045)
Correu electrònic: SAC-quejasyreclamaciones@cetelem.es

 


 

 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)