Notícies i comunicats

07/09/2017

L'Ajuntament de Girona fa un balanç positiu dels primers mesos de funcionament de la recollida porta a porta a Sant Daniel

Un 80% dels domicilis i establiments del barri ja fan ús del servei que es va iniciar el 22 de maig.

El vicealcalde i regidor d’Associacions, Participació i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Girona, Eduard Berloso, ha fet aquest matí un balanç de l’estat de la neteja viària a la ciutat i de les últimes iniciatives fetes en matèria de recollida de residus. En aquest sentit, ha valorat “molt positivament” els primers mesos de posada en marxa de la recollida porta a porta al barri de Sant Daniel i de recollida selectiva de residus orgànics als establiments comercials del Barri Vell.

 

El servei de recollida porta a porta a Sant Daniel es va posar en funcionament el dia 22 de maig i es calcula que actualment hi estan participant un 80% del total de 226 domicilis i establiments que hi ha al barri. Progressivament més veïns del barri participen en la iniciativa, tal com ho demostra el fet que al juny es van recollir 3.320 quilos de fracció orgànica i al juliol se’n van recollir 3.800. “Estem contents de com està funcionant el porta a porta a Sant Daniel i la mateixa satisfacció la manifesten els veïns del barri”, ha assenyalat el regidor, que també ha afegit que durant aquest mes es treballarà per detectar els domicilis que no s’hi han acollit fins ara i se’ls informarà del sistema de recollida porta a porta.

 

En la mateixa línia, al maig es va iniciar també la recollida selectiva de matèria orgànica als establiments comercials del Barri Vell. En aquests moments ja participen a la iniciativa 90 del 143 establiments detectats i, tal com passa a Sant Daniel, també augmenta progressivament l’acceptació de la iniciativa entre els bars i restaurants de la zona. El mes de juny es van recollir 49.680 quilos de resta orgànica i al mes de juliol ja se’n van recollir més de 74.000.

 

A banda de la recollida de residus, el regidor ha posat èmfasi també en la neteja viària als carrers de la ciutat. En aquest sentit, ha ressaltat l’augment en més de 20 punts del tant per cent de carrers que tenen un nivell de neteja satisfactori en un any. Aquestes dades les valora l’empresa Datambient Assessors, encarregada de la inspecció de la neteja a la ciutat. Concretament s’ha passat de 24 inspeccions satisfactòries després del servei de neteja del total de 56 fetes entre abril i juny del 2016 (un 42’86%) a 73 inspeccions satisfactòries després del servei de neteja del total de 114 fetes entre abril i juny del 2016 (64%). Els residus que més es localitzen en les inspeccions fetes als carrers de la ciutat són burilles, excrements de gossos i xiclets.

 

En l’última enquesta de satisfacció ciutadana sobre neteja viària, estat de contenidors i recollida de residus al municipi de Girona, feta per l’empresa Datambient el gener del 2017, el resultat global de satisfacció ciutadana per neteja viària és d’un 6,3. L’estat dels contenidors va tenir un resultat global de 6,8 i la recollida de residus un 7,6.

 

Per tal de millorar aquests resultats, el regidor Eduard Berloso ha anunciat que s’engegarà properament una campanya de sensibilització ciutadana per fomentar la col·laboració de la ciutadania en la neteja de la ciutat. “Des de l’Ajuntament treballem amb la mateixa il·lusió i voluntat de millora en la neteja a la ciutat, però si no comptem amb col·laboració ciutadana difícilment podrem superar i corregir aquests resultats”, ha remarcat el vicealcalde. L’inici de la feina dels agents mediambientals aquest octubre, que se sumaran als inspectors ja existents, reforçarà la campanya.

 

Berloso ha explicat també que està “orgullós i content” de la col·laboració amb els veïns dels diferents barris en el seguiment de les taules de neteja i en la comunicació d’incidències a través de l’aplicació per a mòbils Whatsapp. Aquest servei està disponible els set dies de la setmana de les 9 h a les 21 h. De març a juliol del 2017 s’han rebut un total de 376 avisos per aquest sistema, 52 dels quals es van resoldre en qüestió d’hores, 62 es van resoldre en 24 o 48 hores, 62 més es van passar a la bústia d’avisos (en el marc de la qual hi ha el compromís de respondre en un màxim de 30 dies) i 92 es van passar a altres àrees de l’Ajuntament perquè no es referien a aspectes relacionats amb Sostenibilitat.

 

D’altra banda, Berloso ha lamentat també les “crítiques rebudes per l’oposició sobre el nivell de neteja de la ciutat” i ha manifestat que “amb els resultats presentats es desmenteix el que s’ha dit darrerament i em reafirmo amb el que vaig dir en el seu moment que aquestes crítiques responen a demagògia política”.


 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)