Notícies i comunicats

22/02/2019

L'Ajuntament de Girona posa en marxa tres mesures per fomentar el turisme responsable a la ciutat

A partir de l'1 de març els autocars turístics no podran aparcar a la zona del passeig de Canalejas i es recuperarà aquest espai per a l'estacionament dels veïns i veïnes del Barri Vell. També s'ha engegat una campanya amb agents bicívics per informar els ciclistes sobre les bones pràctiques que han de portar a terme per mantenir la convivència amb les persones residents a la ciutat. I per últim s'està estudiant el canvi de recorregut del trenet turístic per evitar que passi pel centre històric de la ciutat.

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, acompanyada de la regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local, Turisme i Ocupació de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes, i del regidor d’Urbanisme, Activitats, Mobilitat i Via Pública del consistori, Joan Alcalà, ha anunciat aquest matí les tres mesures que es portaran a terme de forma immediata per fomentar el turisme responsable a la ciutat.

En primer lloc, a partir de l’1 de març es canviarà la ubicació d’aparcament dels autocars discrecionals turístics, que ja no podran parar a la zona del passeig de Canalejas i del carrer de Berenguer i Carnicer i que ho hauran de fer a l’aparcament del Pavelló Municipal Girona-Fontajau. A més, els busos tindran l’opció de desencotxar a l’estació d’autobusos –ubicada al parc Central- prèviament a deixar el vehicle a Fontajau. Durant unes setmanes, hi haurà dos agents de turisme que informaran els autobusos dels canvis en l’aparcament a la zona del passeig de Canalejas.

Gràcies a aquest canvi de zona d’aparcament, l’espai alliberat del passeig de Canalejas es destinarà a ubicar-hi 29 places d’estacionament reservades per als veïns i veïnes amb el distintiu de residents al Barri Vell. El tram del carrer de Berenguer i Carnicer que s’alliberarà servirà per ubicar-hi tres aparcaments per a persones amb mobilitat reduïda, quatre places de càrrega i descàrrega, tres parades dels busos urbans –quan estiguin fent la regularització dels horaris corresponent- i quatre places per a vehicles amb el distintiu del Centre d’Atenció Primària Santa Clara.

“Aquesta mesura té un doble valor afegit: per un costat, s’elimina el desencotxament ordinari del passeig de Canalejas eliminant i, per un altre costat, atraiem el turista al centre de la ciutat, ja que amb el desencotxament a l’estació d’autobusos aconseguirem que el visitant es trobi amb el comerç de la ciutat i que es diversifiquin les portes d’entrada al Barri Vell”, ha remarcat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas. Fins ara, amb el desencotxament a la zona del passeig de Canalejas, l’accés al Barri Vell es feia principalment a través dels ponts de Sant Feliu i de Sant Agustí.

En segon lloc, des de l’Ajuntament de Girona s’està reflexionant sobre el futur del trenet turístic i s’ha encarregat un estudi per determinar possibles itineraris alternatius al pas del vehicle pel Barri Vell de la ciutat. “Volem reflexionar bé i amb temps per trobar els consensos sobre l’itinerari que ha de tenir el trenet, ja que pot ser una mesura important de transformació comercial i d’equilibri veïnal a la ciutat”, ha assenyalat l’alcaldessa.

De moment, no es convocarà el nou concurs per a la prestació del servei de trenet turístic i la voluntat és que el futur trenet turístic sigui elèctric i no passi pel Barri Vell. Aquesta mesura dóna compliment a un dels punts que s’assenyalen en el Pla estratègic de turisme de la ciutat.

En tercer i últim lloc, el 31 de gener es van incorporar dos agents bicívics al consistori que porten a terme tasques d’informació i recomanació de bones pràctiques als i a les ciclistes que circulen pe la ciutat. A cadascun d’ells, se’ls lliura un fulletó informatiu –disponible en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès- a través del qual se’ls recomana, entre altres actuacions, que evitin passar per espais amb un gran flux de vianants i la circulació per voreres, andanes i passeigs.

Aquells fulls informatius es repartiran també en els establiments relacionats amb el món de la bicicleta per tal que puguin explicar als seus usuaris i usuàries com han de circular a la ciutat. Els agents bicívics portaran a terme aquesta tasca durant sis mesos.

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)