Notícies i comunicats

31/03/2016

Girona impulsa una campanya per posicionar-se com a destinació de turisme esportiu

S'han planificat una sèrie d'actuacions que es divideixen en dos eixos: el de proximitat, per atraure famílies i esportistes amateurs, i l'internacional, per captar esportistes professionals que facin d'ambaixadors de la DTE Girona.

La tinenta d’alcalde i regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme, Glòria Plana, i la tinenta d’alcalde i regidora d’Educació i Esports, Isabel Muradàs, han presentat aquesta tarda el pla d’accions i de comunicació destinat a posicionar Girona com a referent en turisme esportiu.

Les actuacions es divideixen essencialment en dos eixos: un eix de proximitat, a través del qual es volen promoure les activitats esportives dels caps de setmana a la ciutat i l’oferta hotelera adherida a la destinació de turisme esportiu (DTE) per atraure esportistes amateurs i turisme familiar, i un eix internacional, mitjançant el qual es volen captar esportistes professionals d’arreu del món per venir a Girona i que serveixin de reclam per l’esportista amateur de cert nivell que busca combinar turisme i esport.

En aquesta línia, la regidora Glòria Plana ha ressaltat que l’objectiu és “posicionar Girona com un referent del turisme, que ens permeti diversificar l’oferta i desestacionalitzar el turisme de la ciutat”. En aquest sentit, pel que fa a la captació de turisme familiar, cal ressaltar algunes de les propostes que oferiran els caps de setmana els hotels adherits a la DTE per a les persones que s’apuntin a les curses i esdeveniments DTE 2016, com ara un 20% de descompte sobre la tarifa de l’establiment hoteler o servei d’esmorzar a les 7 h i sortida de les instal·lacions a les 15 h el dia de l’esdeveniment esportiu. A més, els esportistes que s’allotgin als establiments hotelers de la DTE i la seves famílies podran gaudir d’un 50% de descompte en l’ús dels equipaments esportius municipals.

En relació amb la captació d’esportistes professionals perquè vinguin a entrenar a Girona cal destacar que es faran accions amb bloggers i instragramers, així com amb centres esportius i publicacions prescriptores del món de l’esport. També es treballarà conjuntament amb l’Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme Girona Costa Brava per participar en fires i esdeveniments internacionals. A més, es buscarà captar i organitzar grans esdeveniments esportius de ressò mundial i identificar esportistes líders de running i ciclisme per convidar-los a participar i a fer d’ambaixadors en alguna de les activitats DTE. “Som molt ambiciosos i volem situar Girona en el màxim nivell de l’esport”, ha remarcat la regidora Isabel Muradàs.

Durant l’acte també s’ha presentat el nou logotip de la DTE Girona i s’ha engegat una campanya per donar-lo a conèixer. Amb l’eslògan “ l’esport gironí amb la #DTEGirona” es convidarà a esportistes gironins de totes les disciplines a fer-se una foto amb la samarreta amb el nou logo i penjar-la a les xarxes socials. Esportistes gironins de primer nivell, com els futbolistes Eloi Amagat i Àlex Granell, els judoques Sergi Salas i Temo Khachidze, la patinadora Juliana Giovanardi, els nedadors Txell Font i Sergi Casas, l’atleta Paula Llistosella, els triatletes Pau Busquets i David Roselló, el corredor Toti Bes, les jugadores d’hoquei sobre patins Fiore Cravero i Virginia Diaz, el nedador Miquel Sunyer o el ciclista Tom Bayliss, han volgut donar suport a aquesta campanya durant la presentació d’avui. Les regidores també han lliurat les noves certificacions DTE Girona 2016 a tres equipaments i centres de la ciutat que s’adhereixen al projecte: el Servei d’Esports de la Universitat de Girona, el centre Cenit i el centre Sportcat.

Girona va obtenir la certificació de destinació de turisme esportiu (DTE) el passat mes de juliol en la modalitat de multiesports (atletisme, tennis, natació, ciclisme i running). Amb el segell DTE, la Generalitat de Catalunya reconeix destinacions que ofereixen serveis i recursos d’alta qualitat per als esportistes professionals i per als turistes que vulguin practicar activitats esportives. Des de llavors, la ciutat ha treballat amb els agents del territori vinculats amb el món de l’esport per promoure la marca de destinació de turisme esportiu.

 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)