Notícies i comunicats

02/07/2018

L'Ajuntament de Girona xifra en més de 5 milions d'euros les despeses de les actuacions municipals derivades de l'arribada del TAV a la ciutat

S'hi inclouen els projectes de reposició de la zona del parc Central i d'altres espais de la ciutat afectats, els estudis previs i les compensacions als veïns i veïnes, entre altres aspectes.

 L’Ajuntament de Girona xifra en 5.199.806,39 euros les despeses de les actuacions derivades de l’arribada del TAV a la ciutat que s’han assumit des del consistori. Aquesta xifra inclou projectes de reposició del parc Central i d’altres zones de la ciutat afectades per les obres, costos complementaris de control i compensacions als veïns i veïnes i estudis i actuacions prèvies. 

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i el regidor del Projecte Ferroviari de l’Ajuntament de Girona, Carles Ribas, han presentat aquest matí l’informe tècnic i econòmic que ha encarregat el consistori per valorar el cost de les reposicions del TAV a la ciutat. L’estudi inclou els antecedents de les obres, els projectes i documentació diversa que permeten revisar el procés de l’arribada del tren d’alta velocitat a Girona, amb el detall dels imports de les actuacions que ha assumit l’Ajuntament. 

Tal com ha assenyalat l’alcaldessa, les xifres d’aquest informe “seran el punt de partida per intentar arribar a un acord amb ADIF. Hem de portar documents certs i rigorosos per defensar amb bases sòlides i argumentades les nostres tesis”. El mateix informe indica que els projectes i les obres pendents d’execució tenen un import de 4.811.296,52 euros. “Ara la nostra prioritat és portar a terme totes les reposicions que queden i, de forma especial, la de la plaça d’Espanya”, ha subratllat. 

L’informe posa de relleu els diferents incompliments que s’han produït al llarg de les obres, així com les incidències que s’hi han acumulat, amb un especial èmfasi també en l’impacte que això ha tingut en els veïns més propers. En aquest sentit, l’alcaldessa Marta Madrenas ha assenyalat que "necessitem i volem tancar l'episodi del soterrament del tren i aquest és el primer pas ferm per acordar les prestacions econòmiques, reclamació de danys morals i compensacions patrimonials. Cal voluntat política, i la nostra prioritat és l’acord amb Adif, ara haurem de veure si també hi ha la de l'Estat”. 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)