Notícies i comunicats

02/02/2016

Les noves propostes d'oci impulsen la 5a edició del Girona10

Les visites guiades nocturnes a la Catedral, les rutes accessibles al Barri Vell i a les Ribes del Ter i els espectacles al carrer infantils i musicals atrauen centenars de persones.

Font: Ajuntament de Girona

L’alcalde de Girona, Albert Ballesta, i el president de l’Associació d’Hostaleria Turisme i Restauració de Girona (AHTRGi), Josep Carreras, han fet balanç aquest matí de la cinquena edició del Girona 10, que ha tancat amb xifres satisfactòries d’ocupació dels establiments participants i amb una bona resposta de públic en les activitats complementàries que s’han organitzat aquest cap de setmana passat.

“El Girona10 és un esdeveniment de promoció turística de la ciutat que s’està consolidant com la festa major de l’hivern, ja que és un espai de gaudi dels gironins i les gironines de les activitats que s’organitzen en el marc d’aquest cap de setmana”, ha remarcat l’alcalde Albert Ballesta. Algunes d’aquestes activitats, com les visites guiades a la Catedral, les actuacions musicals, les visites a la Casa Masó o la possibilitat d’adquirir entrades per als espectacles del Teatre i l’Auditori a 10 euros, han tingut un èxit absolut. Sobre aquesta última proposta, el nombre d’entrades venudes aquest 2016 (419) ha estat més del doble que el 2014 (161) i ostensiblement superior a les venudes el 2015 (328).

Les visites nocturnes tematitzades a la Catedral han superat la xifra prevista de 660 persones i han arribat als 766 participants, que se sumen a les 1.034 persones que han fet la visita diürna al temple entre el divendres 29 i el diumenge 31. Cal destacar també la bona acollida de la prova pilot de les visites guiades accessibles al Barri Vell, tant de persones amb discapacitat auditiva com física, i a les Ribes del Ter, a la qual van assistir 38 persones, 21 de les quals amb discapacitat auditiva.

L’ocupació hotelera ha mantingut una xifra similar a les edicions anteriors de la campanya, amb un 75% d’ocupació la nit del divendres i un 95% la nit del dissabte. Josep Carreras ha manifestat, en nom de l’Associació, la “satisfacció” del sector hostaler i que “es valora especialment el fet que l’oferta d’estades a 10 euros per persona hagi representat només el 44% de les places dels hotels participants”, xifra que significa que el 31% de l’ocupació del divendres i el 51% de la del dissabte es va aconseguir venent les habitacions a preu normal, sense promoció.

Pel que fa a l’oferta de restauració, en aquesta edició es van oferir per mitjà sorteig un total de 2.952 premis (5.904 menús a 10 euros), tot i que finalment entre divendres al migdia i diumenge al vespre es van servir més de 10.000 menús a aquest preu promocional en els restaurants adherits a la campanya i es calcula que se’n poden haver servit uns 10.000 més en establiments no adherits a la campanya. El sector comercial, amb 56 establiments adherits a la campanya, també fa una lectura positiva de la iniciativa. En aquest àmbit, cal ressaltar l’èxit de participació en una nova edició dels tastets del Mercat del Lleó i la bona afluència de públic de les fires i els mercats al carrer. Una de les principals novetats d’aquest any, l’oferta de 3.000 entrades dobles de cinema a 10 euros inclosa en el sorteig, ha estat també ben rebuda i es preveu que l’any que ve es torni a oferir.

Els espectacles de carrer, amb les actuacions musicals de Hop’s Trio, The Basement, L’Hora del Joglar, DJ de l’EUMES, Pot Petit o la cercavila amb Fal·lera Gironina, van ser de les activitats amb més públic i hi van assistir al voltant de 2.800 persones. Els museus de la ciutat van experimentar una xifra de visites semblant a la del cap de setmana de Girona10 del 2015: Museu del Cinema, 1.034 visitants el 2016 i 1.068 el 2015; Museu d’Història dels Jueus, 1.346 visitants el 2016 i 792 visitants el 2015; i Museu d’Història de Girona, 1.169 visitants el 2016 i 1.500 visitants el 2016. Cal destacar l’èxit de públic de les visites a la Casa Masó, que l’any passat no va participar a la campanya i que enguany, amb 184 persones participants, ha omplert al 100% totes les visites programades.

Cal ressaltar també la bona acceptació de les activitats esportives organitzades, amb més de 600 participants en total i entre les quals hi havia enguany la novetat de la primera edició de la Cursa de Carnestoltes el diumenge 31 de gener.

L’Oficina de Turisme de la Rambla ha registrat un lleu descens de les enquestes realitzades (disminució d’un 9’5%), causat en bona part per la ubicació d’un estand informatiu sobre el segell de Destinació de Turisme Esportiu a l’Ajuntament de Girona i per l’augment de la difusió de la informació en format digital.  

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)