Notícies i comunicats

04/10/2016

L'Ajuntament de Girona aposta per la digitalització del comerç a través del programa Comerçlocal.cat

La iniciativa, promoguda per la Fundació.CAT, en col·laboració amb la Generalitat, tindrà la seva primera actuació a la ciutat, on s'implementarà des d'avui i fins al 18 d'octubre.

Font: Ajuntament de Girona

Aquest matí, l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, conjuntament amb el delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús, i el president de la Fundació.CAT, Ricard Huguet, han presentat el programa de capacitació digital Comerçlocal.cat, que s’implementarà a Girona des d’avui i fins al 18 d’octubre. La iniciativa pretén impulsar una major presa de consciència als petits comerciants de la importància de tenir presència en línia i de les oportunitats que Internet ofereix en el desenvolupament dels seus negocis. 

La Fundació.CAT, en col·laboració amb la Generalitat, és qui posa en marxa el programa, dirigit al petit comerç d’àmbit local de Girona. Els comerciants que vulguin participar d’aquesta campanya de digitalització podran concertar una cita trucant al telèfon gratuït 900 866 192 o a través del lloc web www.comerçlocal.cat. Un cop feta la cita, un equip de professionals de la Fundació.CAT visitarà el comerç per desenvolupar el lloc web, in situ, en català, i el deixarà dissenyat i operatiu durant la mateixa visita. Pel preu de l’adquisició del domini .cat (8 euros), el comerciant obtindrà un lloc web de presència gratuït i el seu allotjament al servidor. 

Aquesta acció representa per al comerciant una primera incursió al món digital, amb informació bàsica de l’establiment i dels seus productes o serveis. Per aquells comerços interessats en un lloc web més elaborat, s’ofereixen 3 alternatives que van des d’un web més avançat fins al desenvolupament d’una plataforma bàsica de comerç electrònic. Aquests serveis es farien en una segona fase i a través del col·lectiu de professionals adherits a la plataforma www.TICCENTRAL.cat 

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha volgut destacar que aquesta iniciativa “està en consonància amb tres dels eixos vertebradors de l’acció de govern, com són l’ús de les noves tecnologies i les TIC, el foment del català i la dinamització econòmica el territori”, alhora que ha volgut animar “no només els comerços, sinó tots els treballadors autònoms i de professions liberals a adherir-se a aquesta campanya, per tal de dinamitzar i impulsar el seu negoci”. En la mateixa línia, el delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús, ha manifestat que “les TIC, ben utilitzades, fan que les empreses siguin més competitives i més productives. Per això des de la Generalitat donem suport a totes aquelles activitats que tinguin com a objectiu promocionar les TIC a les microempreses, com és el cas de la iniciativa Comerçlocal.cat”. 

Segons diversos informes sobre l’estat d’implementació de les TIC a Catalunya, només 3 de cada 10 empreses de menys de 10 treballadors té lloc web (a Girona, prop del 30% dels comerços usen aquestes eines). Aquesta circumstància es deu a la manca de temps, de recursos, o per desconeixement de les eines de desenvolupament web. Aquesta escletxa digital comporta desavantatges competitius per als petits comerços i representa una barrera per a la normalització lingüística del català a l’entorn digital.  

comerç Local . Cat

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)