Notícies i comunicats

13/04/2018

Accions per comunicar i donar a conèixer el nostre negoci

N'hem parlat al Girona Emprèn amb Gemma Cots, periodista i filòloga catalana amb experiència en departaments de comunicació d'empreses, administracions i entitats.

El passat 11 d’abril, Girona Emprèn va organitzar una xerrada per donar a conèixer a les persones emprenedores eines per millorar la visibilitat del negoci mitjançant la comunicació escrita.

Les persones assistents van tenir l’oportunitat de presentar els seus projectes i reflexionar sobre la millor estratègia a seguir per donar a conèixer el producte o servei que volen vendre.

Per decidir el canal de comunicació més adequat als objectius de l’empresa caldrà tenir clar què es vol comunicar i a quina persona a qui es vol dirigir. Cots va parlar de les notes de premsa, de webs, blogs i butlletins electrònics, de les xarxes socials... però també de bustiada, cartelleria, i col•laboracions entre empreses, entre altres elements.

Un dels aspectes en el qual es va incidir especialment va ser en planificar adequadament la presència de l’empresa a les xarxes, que tenen un llenguatge propi i particular, donat que una mala utilització d’aquestes eines pot provocar efectes negatius. Un blog que no s’actualitza periòdicament, o una mala fotografia a Instagram, poden qüestionar la professionalitat de la nostra empresa. L’empresa que utilitza les xarxes també ha de ser conscient que li poden arribar males crítiques, que haurà d’acceptar i gestionar de la millor manera possible.

La propera acció formativa per millorar les estratègies de venda serà el dia 25 d’abril, amb la xerrada ‘7 claus per vendre més i millor’, a càrrec de Miquel Pino.
 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)