Notícies i comunicats

28/11/2018

L'Ajuntament de Girona presenta una bateria de mesures per combatre el frau elèctric a la ciutat

S'està treballant conjuntament amb el Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya per actuar en les zones on es detecten irregularitats. El consistori està buscant una solució per als set casos de persones especialment vulnerables que necessiten subministrament d'electricitat de forma contínua.

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i el regidor de Sostenibilitat, Medi Ambient, Participació, Seguretat i Cooperació de l’Ajuntament de Girona, Eduard Berloso, han presentat aquest matí una bateria de mesures que ha engegat el consistori per combatre el frau elèctric a la ciutat. Diversos dispositius policials, la sectorització de les línies elèctriques, buscar solucions per a les persones més vulnerables i un pla per a la regularització dels comptadors són els eixos més destacats de les mesures que es portaran a terme en els propers mesos.

Per un costat, s’està treballant “conjuntament, transversalment i intensament” amb el Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya, tal com ha explicat l’alcaldessa, per programar dispositius policials conjunts entre Mossos d’Esquadra i Policia Municipal de Girona amb l’objectiu de detectar els habitatges on s’està fent frau elèctric a la ciutat. Els que s’han identificat fins ara estan ubicats als barris de Vila-roja i Font de la Pólvora. Aquest matí s’ha portat a terme un nou dispositiu en el qual s’han inspeccionat 8 blocs de pisos del carrer de la Mimosa i s’han trobat 25 domicilis amb la llum punxada.

Aquesta és la cinquena inspecció policial amb aquesta finalitat en el que portem d’any. Les anteriors es van fer el 25 de gener, el 9 de febrer, el 3 d’agost i el 16 de novembre. Fruit del dispositiu d’avui, s’han identificat dues persones relacionades amb el frau elèctric i s’han portat a terme tres detencions per requeriments judicials per assumptes que no tenen relació amb el dispositiu d’aquest matí.

En paral•lel, s’està treballant amb la companyia elèctrica Endesa per acabar la sectorització de les línies elèctriques en el barri de Vila-roja i començar, en breu, la de Font de la Pólvora. “A partir d’aquesta sectorització es podrà detectar i acotar millor els punts on hi ha frau i evitar que paguin justos per pecadors”, ha subratllat l’alcaldessa.

Com a conseqüència de les interrupcions en el servei de llum a Girona Est, des dels serveis socials de l’Ajuntament de Girona s’han identificat set casos de persones especialment vulnerables que, per la seva situació de salut, requereixen subministrament elèctric de forma contínua per als aparells respiratoris que porten. “En aquests casos, estem buscant la fórmula per assegurar que a les persones que es troben en aquestes situacions no els falti fluid elèctric en cap moment i que, encara que marxi la llum, tinguin una alternativa per mantenir l’aparell en funcionament”, ha assegurat Madrenas.

En les properes setmanes s’engegarà també un nou pla per promoure la regularització dels comptadors elèctrics a la ciutat, tal com es va fer fa tres anys, destinat especialment a les persones més fràgils econòmicament.

L’alcaldessa insta a Endesa a informar dels talls de llum a la ciutat

A banda de les mesures per lluitar contra el frau elèctric a la ciutat, l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha comentat durant la presentació que aquest matí havia “exigit” a la companyia elèctrica Endesa que “informés” tant a l’Ajuntament com a les persones usuàries dels talls de llum que es produeixen a la ciutat.

Aquesta demanda ve propiciada especialment pels talls de llum que estan afectant aquesta setmana cap a 150 clients del barri de Montjuïc, i que la companyia atribueix a una incidència de dilluns en una empresa de la zona, que després ha repercutit en una avaria del transformador del carrer de l’Onze de Setembre.

“Tots som capaços d’entendre que una avaria és una cosa que pot passar, però del que ens queixem és de la manca d’informació quan això es produeix, i demanem a la companyia que, en aquesta època de l’any especialment, actuïn per resoldre les incidències al més aviat possible”, ha afegit l’alcaldessa. Endesa s’ha compromès a tenir aquest problema resolt entre avui i demà, i per tant recuperar la normalitat en el subministrament. 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)