Notícies i comunicats

19/05/2014

‘Temps de Flors', punta de llança de la identitat turística pròpia

L'alcalde de Girona assegura que el festival s'està obrint a nous mercats i la regidora de Turisme destaca que s'ha aconseguit mantenir-ne l'essència i alhora modernitzar-lo amb noves propostes.

Font: Ajuntament de Girona

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha fet avui un balanç molt positiu de la 59ª edició del festival ‘Temps de Flors’, un esdeveniment que continua creixent, especialment entre setmana, i que demostra que s’està treballant en la línia correcte per aconseguir un model de ciutat “alegre, oberta dinàmica i atractiva amb una identitat turística pròpia”. Puigdemont ha fet aquestes declaracions en la roda de premsa que ha ofert aquesta tarda juntament amb la regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, per fer una “primera valoració” de l’edició de “Girona, Temps de Flors” que es va cloure ahir.

Puigdemont ha dit que tots els indicadors constaten que el festival continua creixent i ha assegurat que encara hi ha marge per seguir fent-ho. “Necessitem créixer i ho farem en la línia adequada, adreçant-nos a nous mercats, creant nous continguts i explorant nous formats”, ha assegurat. En aquest sentit, ha afegit que s’ha notat un increment de visitants provinents de Madrid, Saragossa, França i el nord d’Europa, “llocs on s’ha fet una promoció molt potent”.

L’alcalde ha valorat així les dades aportades per la regidora de Turisme, Coralí Cunyat, qui ha destacat que hi ha hagut un increment important de visitants, especialment entre setmana, una dada que confirma que s’està aconseguint “desestacionalitzar” el festival, un dels principals objectius de les polítiques de promoció. Així, ha indicat que hi ha hagut un 22% més de visitants als museus, un 16,67% més de visites guiades i un 17,7% més d’usuaris a l’AVE i un 12,72% el nombre de consultes a l’oficina municipal de turisme. Respecte a aquesta última xifra, ha indicat que, per comunitats autònomes, destaca l’augment de consultes de visitants provinents del País Valencià (84%) i de Madrid (45%).

Pel que fa a l’ocupació hotelera, Cunyat ha destacat que el primer cap de setmana s’ha mantingut en el 100% i que entre setmana hi ha hagut un increment d’entre un 5% i un 10% respecte el 2013, situant-se en una forquilla que va del 80% al 95%.

Cunyat ha atribuït els bons resultats globals a la millora en la promoció de l’esdeveniment a través de diferents aspectes, com ara l’ampliació de les propostes culturals, l’obertura de nous escenaris, com els soterranis de la Catedral, la Casa Pastors o el Micvé, i l’oferta de nous productes. La regidora ha destacat també l’impuls que el consistori ha donat a l’estratègia comunicativa, tant pel que fa als mitjans tradicionals com a les xarxes socials. En aquest sentit, ha indicat que el valor publicitari dels impactes aconseguits en els mitjans online ha estat d’11 milions d’euros, gairebé el doble que fa 2 anys.

La regidora de Turisme ha destacat també que “s’ha aconseguit mantenir l’essència del festival, amb elements tant característics i únics com la participació dels voluntaris o el mix d’art contemporani i tradicional, però alhora s’ha modernitzat amb noves propostes com l’exposició Color latent de la Casa Pastors, el festival A Capella o la proposta Un museu a l’aparador”. 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)