Notícies i comunicats

08/11/2016

Les actuacions musicals i els actes populars registren una gran afluència de públic en unes Fires de Sant Narcís multitudinàries

L'escenari de Sant Feliu rep un total de 8.000 persones i es consolida, així, com un punt musical de referència de les festes.

Les actuacions musicals programades en diferents escenaris de la ciutat, han esdevingut, altra vegada, el plat fort de les Fires de Sant Narcís d’aquest any. Els concerts de la Copa han tornat a ser els més multitudinaris, especialment el primer divendres amb l’actuació d’Oques Grasses i Animal i el dissabte passat al vespre, amb el concert d’Ebri Knight i La Raiz, que va aplegar més de 10.000 persones. Les actuacions de Manu Carrasco i Jorge Dexler a l’Auditori van fer ple i la de l’envelat, situat a la plaça de Miquel de Palol, on hi van actuar diferents orquestres –La Principal de la Bisbal, Orquestra Maravella, Orquestra Selvatana i Orquestra Montgrins- també va tenir una bona resposta de públic. L’espai de l’escenari de Sant Feliu ha rebut un total 8.000 persones i ha registrat el seu màxim els dies 29 i 31 amb els concerts de Paula Valls + Ramon Mirabet i Joana Serrat + Xarim Aresté. 

Pel que fa als actes populars, cal destacar la bona rebuda de la Carpa Domo ubicada a la plaça del Mercadal, amb un 60% d’ocupació que representa unes 700 persones que han visitat els muntatges que s’hi oferien i els espectacles de foc, tant la Lluminària de Fires, com el correfoc del dissabte 29, que va tenir una afluència de 3.000 persones. El pregó a càrrec dels Marrecs de Salt del divendres 28 i la Diada Castellera del diumenge 30 van omplir de gom a gom la plaça del Vi. La pujada del pilar de 4 a la Catedral, i la cantada d’havaneres, amb una afluència de 1.000 persones a cada acte; la baixada d’andròmines, amb un total 14 andròmines i de 140 participants, i els espectacles de titellles que han registrat un 90% d’ocupació, han estat els altres actes més concorreguts de l’edició d’enguany de Fires. 

“El resultat i el balanç d’aquestes Fires és àmpliament satisfactori tant a nivell de participació com de repercussió econòmica, ja que tant la Fira de Mostres com l’activitat dels firaires, que ha incrementat un 5% les seves vendes, així ho demostra”, ha manifestat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, que també ha volgut posar èmfasi en l’aposta que s’ha fet des de l’Ajuntament per diversificar les activitats als barris. “Les fires a la frontissa de Santa Eugènia i el petit correfoc, han sigut actes molt multitudinaris que han fet que els veïns hagin pogut gaudir de les festes a prop de casa”, ha destacat Madrenas. 

La regidora de Dinamització del Territori, Eva Palau, ha volgut destacar que “aquestes Fires han sigut les dels Marrecs de Salt”, alhora que ha volgut agrair la feina feta per les regidories i tècnics de l’Ajuntament, així com la de les brigades, cossos de seguretat, mitjans de comunicació i sobretot “a l’enorme participació dels ciutadans de Girona sense els quals les Fires de Sant Narcís no tindrien sentit”. 

El que ha augmentat considerablement és el nombre d’usuaris que han visitat el web de Fires: del 20 d’octubre al 6 de novembre del 2016 el nombre d’usuaris que han visitat el web de Fires (www.girona.cat/firesdesantnarcis) ha augmentat en un 30,25% aquest 2016 i s’ha passat dels 75.746 als 98.661 d’aquest any. Això suposa 58,59% del total d’usuaris que han visitat el conjunt del web de l’Ajuntament de Girona durant aquest període. Pel que fa a la versió en PDF del programa de Fires hi ha hagut 23.565 descàrregues i del programa musical 4.880 descàrregues. 

Pel que fa als resultats de xarxes socials, segons dades extretes del període comprès entre el 20 d’octubre i el 6 de novembre, l’Ajuntament de Girona ha emès un total de 259 publicacions sobre les Fires de Sant Narcís als seus comptes institucionals. Concretament, a Twitter s’han publicat 118 piulades, que han rebut 166.817 impressions i 8.092 interaccions (ràtio d’interacció del 4,85%). Les publicacions amb contingut audiovisual han obtingut, per la seva banda, 7.394 impressions i fins a 4.930 interaccions. A Facebook, el nombre de publicacions ha arribat a les 123, una xifra que ha permès acumular fins a 1.011 visites i generar 12.124 interaccions. Pel que fa a Instagram, s’han publicat 18 posts, que han obtingut un total de 6.838 likes i fins a 66 comentaris. 

Del 28 d’octubre al 6 de novembre, l’Oficina de Turisme ha tingut un nombre d’usuaris superior al de l’any passat, passant de les 2.112 enquestes registrades pel servei durant les Fires de Sant Narcís 2015 a les 2.210 d’enguany (que representa una variació de 4,64%). Pel que fa a les nacionalitats de les persones que han consultat l’Oficina de Turisme, un 63% han procedit de ciutadans de l’Estat espanyol. 

D’altra banda des de l’Ajuntament de Girona s’està treballant per tal de buscar alternatives per poder eliminar els vehicles annexos a les Fires per protegir el parc de la Devesa, tal com ha manifestat l’alcaldessa. 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)