Notícies i comunicats

07/11/2016

La 55a Fira de Mostres ha rebut un 11,22% més de visitants

S'ha acomplert el principal objectiu d'atraure un públic més jove. Un 78% dels expositors assegura que tornarà al saló.

Font: Fira de Girona

La 55a edició de la Fira de Mostres, el màxim exponent de l’activitat econòmica de les comarques gironines, ha rebut un 11,22% més de visitants que l’any passat. En total han estat 93.998 les persones que han visitat la Fira entre el 28 d’octubre i l’1 de novembre, superant així la xifra de 90.000 que es repetia les darreres edicions. L’objectiu principal d’aquesta edició era atraure un públic més ampli tant de professionals com de visitants en general i donar a conèixer la mostra als joves interessats en els negocis i l’emprenedoria. I s’ha acomplert: en total s’han comptabilitzat 3.212 persones que han visitat la Fira a través de l’entrada gratuïta que s’obtenia en descarregar l’app de la Fira i també gràcies a l’acord amb la UdG en virtut del qual tota la comunitat universitària té entrada gratuïta a les activitats organitzades per Fira de Girona i, entre elles, la Fira de Mostres.

Coralí Cunyat, per a qui aquesta Fira de Mostres ha estat la primera com a directora de Fira de Girona, ha fet una valoració molt positiva del saló i ha explicat que “les estratègies per atraure més públic jove a través de les noves tecnologies i de les xarxes socials, han funcionat”. Cunyat ha dit també que la revista d’informació divulgativa i d’interès sobre els diversos sectors del saló, que s’ha editat per primer cop, ha estat acollida amb èxit.

A les xarxes socials, l’ús de l’etiqueta #FiradeMostres ha obtingut un total d’1.483.168 impressions. La Fira ha tingut èxit a les principals xarxes socials, així a Twitter ha rebut 61.700 impressions i a Facebook, 124.846 i s’ha guanyat en noves visites als perfils de la fira en aquestes xarxes.

Els nous escenaris de Girona Excel·lent i de Bauhaus, han tingut una molt bona acollida. El primer ha ofert 21 tastos i hi han participat fins a 630 persones, i al segon, que organitzava tallers de bricolatge decoratiu i jardineria entre d’altres activitats, ho han fet 963 persones.

Pel que fa als expositors, un 12% han assegurat haver superat les seves expectatives en participar a la Fira i un 51% afirmen que s’han acomplert els seus objectius. El 45,83% dels expositors que han donat dades, afirmen que el seu volum de negoci ha estat de més de 10.000 euros, un 32,17% que ha estat d’entre 3.000 i 10.000, i el 22% restant, que ha estat de fins a 3.000 euros. Un 89% dels expositors ha qualificat la Fira amb un “bé” o un “molt bé”, mentre que l’any passat aquest percentatge va ser un 3,85% inferior.

Coralí Cunyat ha afirmat que a partir de la satisfacció dels expositors a la Fira de Mostres, van sorgint idees i propostes que vénen de sectors diversos per organitzar noves activitats a través de Fira de Girona. Seria el cas, per exemple, del sector veterinari, del de la decoració d’interiors o del bricolatge decoratiu.

La generació d’informació online sobre la Fira de Mostres ha arribat a 3,5 milions d’usuaris, xifra que representa més d’un milió d’euros en valoració econòmica.

La Fira de Mostres és una plataforma de negoci on empreses, compradors i visitants participen de les darreres novetats i oportunitats del mercat. La 55a edició del saló, ha ocupat una superfície de 45.000 metres quadrats al recinte firal, entre el Palau de Fires i el recinte exterior del Parc de la Devesa, i ha acollit 385 expositors dels sectors d’emprenedoria, tecnologia, serveis i turisme (35%); alimentació (16%); decoració i construcció (30%); i industrial, del motor i exteriors (19%). En aquesta edició els expositors han contractat un total d’11.922 metres quadrats per als seus estands, xifra que representa un 14% més que en l’edició anterior i que significa, per tant, un 14% més de facturació per a la Fira. De cares a l’any vinent, un 18% dels expositors assegura que contractaria més superfície. El pressupost total de la Fira ha ascendit a 531.450 euros. 

FONT: comunica.cat

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)