Cèdules

Cèdules d’habitatge usat

Les sol·licituds de cèdules d'habitabilitat de segona ocupació, per habitatges situats a la ciutat de Girona, poden presentar-se a l'Oficina Municipal d'Habitatge.


Per què serveix una cèdula de segona ocupació?

Per garantir el compliment dels mínims d’habitabilitat.


Puc demanar-la per a qualsevol habitatge?

No, només serveix per a habitatges existents i que no hagin sofert un canvi en les dimensions o distribució interior. Quan es tracta d’un habitatge nou, o provinent d’una segregació, o un canvi d’ús, o que se li hagi fet una gran rehabilitació, cal demanar la cèdula de 1a ocupació, a tramitar als Serveis Territorials de l’Habitatge.
 

És obligatori tenir la cèdula?

A partir de l’1 de gener de 2004 tots els habitatges han de disposar de la corres-ponent cèdula vigent. Les cèdules emeses abans de l’any 2004 caduquen als 10 anys; les emeses posteriorment tenen una vigència de 15 anys.
 

Quan és necessària la cèdula?

Per llogar o vendre un habitatge és obligatori disposar de la cèdula d'habitabilitat; també s'exigeix per efectuar el canvi de titularitat en les companyies de serveis.
 

Quina documentació cal aportar per tramitar-la?

Cal presentar una sol·licitud en el formulari oficial, el qual ha d’anar signat per un tècnic qualificat (arquitecte o aparellador) i amb el visat del col·legi corresponent. Per agilitzar els tràmits, es recomana aportar algun document que certifiqui la legali-tat de l’habitatge (escriptures, registre, dades cadastrals...).
 

Quin preu té la cèdula?

No hi ha una tarifa pels honoraris del tècnic que signa la sol·licitud, l’import pot variar entre 100 i 200 €. Pel tràmit de la sol·licitud, la Generalitat cobra una taxa de 18 €.
 

Quin procediment es segueix?

  1. La sol·licitud (signada pel tècnic i visada) es presenta a l’Oficina Municipal d’Habitatge.
  2. Aquesta lliurarà la taxa i una còpia amb el registre d’entrada.
  3. Es disposa de 45 dies per pagar la taxa a qualsevol oficina de "la Caixa".
  4. En un termini de 15 dies, un tècnic municipal farà una inspecció a l’habitatge per verificar-ne l’habitabilitat (hi ha un 47% de sol·licituds incorrectes).
  5. A les tres setmanes d’haver-se presentat la sol·licitud, la cèdula es podrà recollir a l’Oficina Municipal d’Habitatge, sempre que s’hagi pagat la taxa.
     

Quan podré disposar de la nova cèdula?

Si no hi ha cap incidència i sempre havent pagat la taxa, la cèdula es concedeix a les tres setmanes d’haver-se sol·licitat. 


Documentació:

La documentació necessària per la tramitació és la següent:

  1. Certificat d'habitabilitat, segons model oficial, subscrit per un arquitecte, arquitecte tècnic o aparellador, amb el visat del col·legi corresponent.
  2. Còpia de la descripció registral de l'habitatge o de la consulta descriptiva de les dades cadastrals.
  3. Per a més informació, dirigiu-vos a l'Oficina Municipal d'Habitatge, al carrer Pou Rodó, 4, o bé al telèfon 972010202, o mitjançant el web www.girona.cat/omh

  

Calendari de convocatòries

 CONVOCATÒRIES INICI FINAL
Ajut per al pagament de lloguer
o quotes hipotecaries per a persones
aturades de llarga durada 2014
 13-03-2014  30-09-2014
Adjudicació habitatges deserts c. Guadiana, 29 En procés d'adjudicació
 Segones adjudicacions d'HPO En procés d'adjudicació
Ajut al lloguer Previst per l'abril 2014
Rehabilitació d'edificis i habitatges Previst pel juny 2014

 

Oficina Municipal d'Habitatge (OMH)
  • Àrea de què depèn:

    Serveis a les Persones
    Regidoria de Serveis Socials, Cooperació i Participació

  • Adreça:

    C. Pou Rodó, 4
    17004 - GIRONA

  • Telèfon:

    972 010 202

  • Fax:

    972 203 820

  • Adreça electrònica:
  • Web:
  • Horari:

    De dilluns a divendres de 10 a 14 h
    Els dilluns de 16.30 a 18.30 h, excepte juliol i agost

Veure en el plànol: