Arxius

Arxiu Central Administratiu de la Generalitat a Girona (AADGG)

Història:

L'any 1993 es crea l'Arxiu Central Administratiu de la Generalitat a Girona per a custodiar tota la documentació en fase semiactiva produïda o rebuda pels diversos organismes i ens territorials en l'exercici de les seves funcions. La seva creació va fer possible avançar en el desplegament d'un sistema únic i homogeni de gestió documental per l'administració de la Generalitat, basat en la unificació de sistemes de classificació, identificació, transferència, conservació i eliminació de documents.

Les seves funcions estan directament relacionades amb la racionalització dels circuits administratius, l'agilitació en la recuperació de la informació, la garantia de l'accés a la informació tant de la pròpia administració com dels ciutadans i la conservació de la documentació amb valor probatori i amb valor històric i per a la recerca i investigació.

Serveis:

L'Arxiu Central Administratiu té caràcter interdepartamental i les seves funcions afecten al conjunt de l'Administració de la Generalitat en l'àmbit territorial:
 Formar i assessorar el personal dels serveis i òrgans territorials de tots els departaments de la Generalitat sobre l'aplicació del sistema general de gestió de la documentació administrativa i facilitar-los les instruccions tècniques a seguir i supervisar les seves actuacions .
 Proposar i aplicar millores en els circuits documentals en totes aquelles qüestions relacionades amb la gestió de la documentació administrativa.
 Col·laborar en el disseny d'aplicacions informàtiques per a la gestió d'expedients administratius.
 Aplicar la normativa sobre conservació i eliminació dels documents.
 Garantir l'accés i la consulta dels documents custodiats a l'Arxiu Central a l'administració de la Generalitat i als ciutadans en general i gestionar el préstec de la documentació d'acord amb la normativa general i amb el procediment establert.
 Oferir un servei d'informació fonamentalment orientat a l'Administració de la Generalitat, i també al ciutadà, sobre la localització de la documentació administrativa en la seva fase activa, semiactiva i inactiva.
 Col·laborar en la realització d'activitats de difusió i de formació entorn de la documentació.
 Organitzar visites concertades al centre per a estudiants i per a públic i tècnics especialitzats.

Equipament:

Espai: 620 m2, dels quals 16 m2 són d'accés públic.
Capacitat de documentació: 6.100 metres lineals.
Punts de consulta: 12.

Àmbit temàtic:

Documentació administrativa de la Generalitat de Catalunya

Àmbit geogràfic:

Comarques de Girona

Àmbit cronològic:

Segle XX fins a l'actualitat

Fons:

5.500 metres lineals

Guies, inventaris i catàlegs:

Tota la documentació que ingressa a l'arxiu és descrita en inventaris o catàlegs.

Arxiu Central Administratiu de la Generalitat a Girona (AADGG)
  • De qui depèn:

    Generalitat de Catalunya

  • Adreça:

    Plaça Pompeu Fabra, 1
    17001 - GIRONA

  • Telèfon:

    872 975 000

  • Horari:

    De dilluns a divendres de 9 a 15 h 
    i dimarts de  16 a 18 h.

    HORARI D'ESTIU
    de l'1 de juny a 30 de setembre,
    de dilluns a divendres de 8 a 15 h.

  • A/e:
  • Web:
Veure en el plànol: