Notícies i comunicats

16/06/2016

Es constitueix la Taula de Promoció de la Ciutat en el marc de l'Agència de Promoció Econòmica

L'objectiu d'aquest òrgan és crear un espai de treball conjunt per unir esforços i crear sinergies intersectorials entre l'Ajuntament de Girona i els principals agents socioeconòmics dels sectors turístic, comercial i cultural de la ciutat.

Font: Ajuntament de Girona

Aquest dimarts es va constituir la Taula de Promoció de la Ciutat, nascuda en el marc de l’Agència de Promoció Econòmica de Girona amb l’objectiu de fomentar el sector turístic, comercial i cultural del municipi. La Taula neix amb la voluntat de crear sinèrgies entre agents del territori dels sectors del turisme, el comerç i la cultura amb l’objectiu de definir conjuntament iniciatives i apostes en l’àmbit de la promoció econòmica.

La tinenta d’alcalde i regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana, ha destacat que “aquesta taula té per objectiu treballar de manera conjunta per la concreció d’un pla estratègic que permeti definir un full de ruta per a potenciar Girona com una destinació sostenible, de qualitat, diferenciada i amb valor afegit”.

Durant la reunió de constitució de la Taula es van presentar propostes de diferents projectes, entre els quals destaquen: el Projecte d’especialització i competitivitat territorial de les indústries culturals i creatives i el Programa operatiu per a l’activació socioeconòmica i urbana dels barris de Santa Eugènia, Can Gibert del Pla, Pont Major, el sector de Sant Narcís i el carrer del Carme, així com la realització d'enquestes als comerços i mercats de Girona.

El Projecte d’especialització i competitivitat territorial de les indústries culturals i creatives, en el marc del RIS3CAT i del programa FEDER, pretén fomentar les indústries culturals i creatives com un vector d’especialització econòmica del territori, amb l’objectiu de reforçar un sector emergent, diversificar l’economia i crear ocupació de qualitat.

El Programa operatiu per a l’activació socioeconòmica i urbana dels barris de Santa Eugènia, Can Gibert del Pla, Pont Major, el sector de Sant Narcís i el carrer del Carme, a partir de la implantació d’activitats innovadores lligades al teixit empresarial local és una acció subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, en el marc dels programes de suport del desenvolupament local, per potenciar l’activitat productiva i comercial amb la voluntat de crear ocupació dins i fora del barri i crear una nova centralitat capaç de generar vincles amb la resta de la ciutat i entorn.

D'altra banda, s'han realitzat enquestes als comerços i mercats de Girona, i s'ha fet un inventari de les activitats econòmiques establertes en planta baixa a la ciutat, per tal de poder obtenir una radiografia de tots els locals comercials. Aquesta acció s’ha dut a terme a partir del desenvolupament del programa Treball i Formació per a persones desocupades i del programa Treball i Formació per a persones aturades perceptores de la renda mínima d’inserció (RMI).

A la reunió també es van explicar les intervencions previstes al Mercat del Lleó, algunes de les quals ja s’han iniciat, com la reordenació de l’aparcament. La Taula de Promoció està formada per agents socioeconòmics del territori vinculats al sector del turisme, el comerç i la cultura.  

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)