Notícies i comunicats

27/01/2017

Es consolida la desestacionalització turística a Girona

Els mesos considerats de temporada baixa (gener, febrer, novembre i desembre) registren un augment mitjà de visitants del 12'5% el 2016 respecte el 2015.

Divendres el matí va tenir lloc la presentació del balanç turístic del 2016 corresponent a la ciutat de Girona, en què es van exposar les dades més rellevants recollides a partir de les enquestes registrades a l’Oficina de Turisme l’any 2016, que s’han incrementat en un 12’19%.

 

La tinenta d’alcadia i regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes, va voler fer èmfasi en la desestacionalització turística, un dels objectius de les polítiques turístiques de l’Ajuntament. Els mesos considerats de temporada baixa van registrar increments destacats respecte de l’any 2015 en el nombre de visitants com és el cas del gener (13’62%), febrer (25’75%), novembre (4’46%), o desembre (6’18%).

 

Pel que fa a la procedència de les enquestes per nacionalitats, l’any 2016 els turistes de les diferents comunitats autònomes de l’Estat espanyol continuen encapçalant el rànquing de visitants que s’han adreçat a l’Oficina de Turisme. Aquests turistes han representat un 44’06% respecte de les enquestes totals (93.927), seguits dels francesos, amb un 17’83%, i de les persones provinents del Regne Unit, amb un 6’72%. També cal destacar que els països de la resta d’Europa han experimentat un lleuger augment del 8’04% respecte de la temporada anterior.

 

La regidora va voler remarcar “que aquestes dades positives no són fruit de la casualitat, sinó del seguiment d’uns eixos molt clars com la col·laboració publicoprivada i l’aposta per atraure un turisme de qualitat, sostenible i responsable, que defugi la massificació”.

 

En relació amb les pernoctacions a la ciutat, durant el 2016 el nombre d’enquestats i de visitants ha augmentat (un 17’80%) en comparació a l’any anterior i durant tots els mesos de l’any. Destaquen els mesos de juliol, amb un increment del 74’26%; l’agost, amb un 60’39% i el juny, amb un 52’98%. També cal destacar augments importants en mesos considerats de temporada baixa, com el novembre, el setembre o el desembre, fet que corrobora la desestacionalització.

 

El punt d’interès més sol·licitat ha estat, seguint la tendència dels altres anys, el nucli antic de la ciutat, seguit de les consultes sobre carrers, els museus de la ciutat, la Girona Jueva i Temps de Flors. Enguany s’ha introduït un nou ítem en el gestor estadístic de l’oficina de turisme, atès el volum d’informació sol·licitada: la consulta sobre Joc de Trons, que supera altres demandes d’informació d’aspectes arrelats turísticament a la ciutat com poden ser Temporada Alta, Girona10 o el Camí de Sant Jaume.

 

Altres dades de l’Oficina de Turisme que milloren respecte l’any passat són les del servei de comercialització de productes de marxandatge, que ha duplicat les vendes i les devolucions de l’IVA per a turistes extracomunitaris (tax free) que ha augmentat més d’un terç respecte l’any anterior (passant de les 198 a les 269 devolucions).

 

Pel que fa al turisme de negocis, el Palau de Congressos ha acollit menys congressos però “hi ha hagut un augment de l’11’4% en nombre d’assistents i per tant s’ha apostar per la qualitat dels actes programats”, tal com ha destacat la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme, que també ha remarcat que “l’impacte del turisme de negocis a la ciutat és molt important en l’àmbit econòmic i és per aquest motiu que es treballa des del Girona City Convention Bureau amb l’objectiu d’augmentar el volum d’esdeveniments a tots els equipaments de la ciutat”.
 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)