Notícies i comunicats

01/02/2017

Girona10 es consolida com l'esdeveniment turístic d'hivern de la ciutat

S'ha de destacar la bona resposta de les visites guiades, els espectacles de carrer, les portes obertes dels museus i la venda d'entrades a 10 euros per a espectacles de l'Auditori i el Teatre Municipal.

Girona10 ha tornat a omplir la ciutat de milers de visitants que han volgut gaudir de l’oferta gastronòmica i hotelera gironina, així com de tot el conjunt d’activitats que s’han programat aquest cap de setmana passat amb motiu de la sisena edició de la iniciativa. Visites guiades, concerts, actuacions infantils, portes obertes als museus, activitats esportives, fires i mercats, entre d’altres, s’han sumat a la proposta hotelera i gastronòmica d’oferir nits d’hotel i àpats a deu euros.

 

L’Oficina de Turisme de la Rambla ha registrat un increment de demandants d’informació respecte el cap de setmana anterior. Del 27 al 29 de gener s’han efectuat 271 enquestes, un 41’15% més que el cap de setmana del 20 al 22 de gener, quan se’n van fer 192. El 2016 se’n van fer 433. El descens d’aquest any ve motivat per l’augment de la difusió de les activitats a les xarxes socials, que ha fet disminuir els visitants que s’han acostat a l’Oficina de Turisme per cercar informació, i per les previsions meteorològiques del dissabte.

 

Les visites guiades organitzades per l’Associació de Guies de Girona han tingut bona resposta de públic, especialment la novetat d’enguany: la ruta “Joc de Trons. Game of Girona Experience”, a la qual han assistit 32 persones. La visita guiada nocturna de la Catedral “Magna Latius” ha tingut novament bona acceptació, amb un total de 668 participants, i a les visites diürnes de la Catedral i la basílica de Sant Feliu hi han assistit 712 persones.

 

Els museus i monuments de la ciutat han comptat també amb bones dades d’afluència de públic i s’han comptabilitzat un total de 4.511 visitants que han gaudit tant de la jornada de portes obertes als museus municipals (Museu del Cinema, Museu d’Història de Girona, Museu d’Història dels Jueus i Casa Masó) com de la resta d’equipaments (Catedral, Basílica de Sant Feliu, Banys Àrabs, Museu d’Arqueologia i Museu d’Art).

 

Pel que fa als espectacles de carrer, l’Ajuntament de Girona va organitzar dues actuacions, una d’elles adreçada al públic infantil, amb Jordi Tonietti, que va comptar amb uns 100 participants, i l’altra amb el conjunt Oques Grasses, que va oferir una actuació musical per complementar l’activitat reeixida dels tastets del Mercat del Lleó i a la quan van assistir uns 600 espectadors.

 

En relació amb les activitats esportives, la matinal esportiva del diumenge al matí va comptar amb uns 550 participants. Entre aquestes activitats, cal ressaltar els 345 participants de la segona Cursa de Carnestoltes a favor de la Fundació Ser.Gi i les 200 persones que van aplegar-se per fer la master class de zumba al voltant del Pavelló Municipal de Girona-Fontajau.

 

La tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes, ha apuntat que “aquestes dades són una mostra que l’esdeveniment Girona10 genera un gran interès entre el públic visitant que, atrets per la ciutat i tot el que aquesta ofereix el cap de setmana i potencia l’efecte desestacionalitzador”. La regidora ha assenyalat també que “la sisena edició d’aquest esdeveniment confirma que la concertació publicoprivada és la base de les polítiques turístiques de la ciutat gràcies a la implicació d’hotelers, restauradors, comerciants, firaires i artesans que ajuden que es parli de Girona arreu”.

 

D’entre les diferents propostes del cap de setmana, destaca l’acollida que ha tingut un any més la venda d’entrades a 10 euros per a espectacles que s’han de portar a terme en els propers mesos a l’Auditori i al Teatre Municipal de Girona. La venda d’entrades ha incrementat en un 41,05% respecte l’edició de 2016 i ha arribat a les 591 entrades venudes.

 

La desena de fires i mercats al carrer que s’han celebrat durant el cap de setmana en diferents espais han servit també per complementar la oferta d’activitats. Cal destacar la fira d’artesania de la plaça de Catalunya, que enguany presentava novetats amb una programació d’actuacions musicals i atraccions ecològiques que han atret un públic molt divers.

 

També cal ressaltar la resposta positiva per part del públic de la promoció de dues entrades de cinema a 10 euros que han ofert aquest cap de setmana passat tant els cinemes Albèniz com Ocine i que, a diferència de l’any passat en què s’assignaven per sorteig, s’han ofert a tots els espectadors.

 

Bones dades d’ocupació hotelera i més de 10.000 menús servits

 

L’ocupació hotelera d’enguany ha tingut unes xifres molt similars a les de l’any passat i el dissabte es va superar el 90% d’ocupació en alguns establiments de la ciutat. Cal recordar que el Girona10 ha ofert 720 places dobles d’allotjament per mitjà de sorteig aquest any. El president de l’Associació d’Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona, Josep Carreras, ha manifestat la “satisfacció del sector turístic pels resultats obtinguts tot i les previsions meteorològiques, ja que l’ocupació de divendres passat va ser notablement superior a la de qualsevol altre cap de setmana de gener i això fa que els resultats de la promoció siguin clarament perceptibles”.

 

Pel que fa a l’oferta de restauració, aquest any es van assignar, per mitjà de sorteig, 3.321 àpats dobles a restaurants (6.642 menús a 10 euros), tot i que, amb els àpats que es van servir al mateix preu entre divendres al migdia i diumenge al vespre en els establiments adherits a la campanya, el total de menús servits ha superat els 10.000.

 

Carreras ha volgut destacar, especialment, que aquesta sisena edició “ha tornat a respondre a l’objectiu principal de promocionar la ciutat fora de les fronteres gironines, amb una resposta molt positiva, aquest any, del públic francès i barceloní; sense deixar de banda la implicació i encaix de tots els sectors participants que han aconseguit, una vegada més, que el desenvolupament de l’esdeveniment hagi estat un èxit”.
 

Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC)